Mörkret är längre än ljuset

Puuh. Pust. Nu är jag äntligen ledig hela helgen. Det har varit jobb hela förra helgen och hela denna veckan, var bara ledig i måndags. Nu känner jag att lite ledighet passar mer än väl. Har träningsvärk och varit så trött idag att ögonen knappt orkat hålla sig uppe vissa stunder. Tur jag slutade klockan ett och tur att vi haft det riktigt lugnt på jobbet. Jag trivs så himla bra på avdelningen nu, är ju fortfarande kvar på rättspsyk där jag hade min praktik i våras och det är min sista vikariat-vecka nästa vecka. Känns faktiskt ganska tråkigt. Eller rättare sagt, väldigt tråkigt. Känns som man kommit in bra nu och personalgruppen är så himla mysig och snäll! Ett gott gäng helt enkelt. Får skriva in mig på bemanningen helt enkelt så jag kan bli inringd och även arbeta lite på andra avdelningar och se hur det är där. Erfarenheten är mycket viktig i min bransch förstår ni. Erfarenheten betyder nästan allt när man söker jobb, har jag märkt. Så nu är det bara att kämpa sig fram och skaffa erfarenhet, så man kan få sitt drömjobb sedan! :-)

Nu, äntligen har jag också fått min FANTASTISKA vinst som jag vann hos Stina-Lee i somras. Det har krävt en del mailande med eniro som höll i vinsten, men äntligen är den i mina händer. Och den var värd så mycket mer än jag trodde, hela 2000 kronor har jag att spendera på ett restaurangbesök på valfi restaurang som är med i restaurangguiden! Tyvärr är inte restaurangen jag helst vill gå på med, så nu sitter jag och kikar igenom listan för att se vad det finns för roliga alternativ. Jag har Sjömagasinet som en högt listad kandidat, jag menar, hur ofta har man råd att gå dit och äta en tre-rätters? ALDRIG. Eller inte jag iallafall. Eller, råd kanske man inte ska säga, men ta sig råd då då. En förrätt kostar ju runt 300, så är man två så blir det en hel del pengar jag hade velat göra något annat kul för eller ta flera restaurangbesök på en mindre dyr middag... Men men, vi får väl se vad jag beslutar mig för och vart vi ska gå. Kan bli att vi åker in idag och har en riktig lyx-kväll, det beror väl på vad man orkar och känner för senare. Det gäller ju i ett år så jag behöver inte ha brottom, men jag är sugen på det nu, nu, nu! :-)

Har sjuk träningsvärk idag, hade inte tränat sedan förra tisdagen och körde två pass igår varav ena var skivstång. Får skylla mig själv med andra ord. Varför kan jag aldrig någonsin inse att jag måste vara mer lagom i det jag gör? Inte bara köra på till 110% eller stå still på 1%. Det går bara inte, jag vet det. Innerst inne. Jag gör bara inte något åt det. Eller, jag lyckas iallafall inte göra något åt det. Har ni något tips på hur jag ska bli mer lagom? :-)

Nu ska jag kika vidare på restauranger, sedan ska jag lägga mig bredvid en sovande sambo och vila ett tag innan jag ska städa och planera kvällen. Jag uppdaterar senare eller imorgon, har så mycket intressanta ämnen att skriva om men har ingen ork att skriva en uppsats till er just nu, så det får bli när jag är piggare helt enkelt. Ha en underbar fredag alla söta! Njut och ta vara på era nära och kära!

P.S. Nu är mörkret längre än ljuset på dygnet, det var höstdagjämning igår.. Visst är det mysigt med lite mörka höstkvällar framför sig? :-)


En höstkväll i Göteborg. Visst är det ändå mysigt med lite mörker och massa belysning?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0