En snorig hälsning

God morgon alla glada! Här kommer ett inlägg från en snorig, halvt mörbultad Cissi - som det känns just nu. Min träningsvecka har varit URkass verkligen, blev bara skivstång och yoga på hela veckan. Dock blev jag lite gladare i fredags när jag upptäckte träningsvärk efter skivstångsträningen i torsdags, det har jag inte fått på många veckor nu och undrat vad som är galet men lyckades öka vikterna, ta ut rörelserna maximalt och pusha mig själv extra hårt - därav träningsvärken som jag faktiskt vill ha efter ett hårt pass. Man vill ju alltid utvecklas, men eftersom Eva ändrat några övningar också så gjorde ju det sitt, nya övningar sätter extra press på kroppen! :)
Så, det är ju min jobbhelg också. Därav lite lugnare helg men också för att jag igår kände av en skum känsla bakom näsan och var väldigt trött och slö hela eftermiddagen och kvällen. Vaknat en hel del gånger inatt och imorse trodde jag att ett tåg kört över mig - rann ur ögonen, tjock i näsan och rosslig i halsen. Tänkte gå upp och ta en alvedon direkt men ångrade mig som den tablett-rädda tjej jag är och gjorde iordning en ordentlig frukost istället och nu känns det iallafall lite bättre. Tror jag har feber för ögonen orkar inte riktigt hänga med, men det får bli en alvedon senare på dagen eftersom jag ska jobba hela kvällen.
27 februari idag. YES, om två dagar är det mars och våren ska börja komma mot oss med större steg! Jag drömmer varje dag om våren och speciellt nu när jag fått köpt mina efterlängtade terräng-löparskor. Ja, det blev att jag köpte dem jag sett på kampanj, ett par supersnygga PUMA som var sänkta från 999 till 499. Helt okej måste jag säga, och dem känns superduper sköna på - får hoppas dem är lika sköna att springa i nu bara. Men det tror jag garanterat! De är speciellt anpassade för terränglöpning, som jag helst gör, så nu är det bara att vänta på att något av spåren ska vara spring-vänliga för givetvis har dem haft konstsnö i hela spåret där jag springer mest, så det lär väl ta år och dar innan det är borta... Jaja, det är väl bara att ge sig ut någon annanstans :) Nu ska jag bara vänta ut min förkylning och hoppas att den går över snabbt. Ska ta mig en vitamin brustablett tänkte jag, trots att det inte är en favorit hos mig. Allt för att slippa en långvarig förkylning som drabbar träningen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0