I will be strong

Det är nu min lathet sätts på prov. Eller kan jag kalla det lathet? Jo, jag vill faktiskt säga att mina nästan tre månaders uppehåll från träning har tränat upp min inre lathet istället. Så, dags att träna bort den igen med andra ord!

Förkylningen hänger kvar, tur att jag hade träningsfri helg. Hoppade core-träningen igår - var så trött efter ett 11-timmars pass på jobbet plus en jäkla förkylning att jag somnade innan jag hann blinka ungefär. Så idag finns inga ursäkter, träning blir det klockan 20 - ett härligt medelpass med lika mycket styrka som kondition. Yay! Love it! Imorgon kanske det blir ett core-pass fast hemma hos mamma, vi har musiken och rörelserna till vår gamla ledares pass som är en riktig mag-dödare - jag ser fram emot att få träna det för det var ett tagsen sist. På torsdag blir det skivstång och yoga precis som förra torsdagen. Och planerar att simma på lördag förmiddag så förhoppningsvis blir det 4 träningsdagar denna vecka, med 5 pass. Jag vet att jag är dum om jag ökar för mycket på en gång, men kroppen tar faktiskt upp det den tappat väldigt fort känner jag. Det ska nog inte ta många veckor innan jag är back in fight igen! Funderar och funderar på att köpa ett kort på sportlife också, så jag kan träna de dagar jag jobbar kväll. Friskis har ju bara kvällspass - tyvärr. Och jag jobbar mycket kvällar. Har ju 30% rabatt där också tydligen eftersom jag är anställd i kommunen, plus ett friskvårdsbidrag. Hm.. Ska nog kolla upp detta närmare veckan som kommer. Jag inser att jag aldrig mer i hela mitt liv ska lägga av med träningen helt och hållet. Aldrig! Min kropp klarar inte det, jag måste träna för att orka mer och för att må bra. För jag mår bra av träning, och det gör alla.

Idag har vi haft snö som övergått i regn. Trodde aldrig jag skulle säga det här men, Ja! Vad skönt med allt regn. Imorse när jag rullade upp markiserna på jobbet så duggade det lite, snön smälte bort och fåglarna kvittrade. Trots regnet och isen som låg så kände jag våren närma sig. Man nästan kunde lukta lite på den. Ni vet som när man får syn på första snödroppen kika fram under en snödriva eller när krokusarna blommar i trädårdar i solläge... Men bästa tecknet på att våren och sommaren verkligen kommit är ändå årets första humla! Eller vad tycker ni? :-)

Jag ska byta om och göra iordning lite nu, och tagga för en timmes hög puls och skakiga muskler! Ni glömmer väl inte av att vara positiva och se framåt? Är det något ni vill fråga om privat eller så går det bra att skicka ett mail till mig. Den finns på höger sida vid min presentation. Fortsätt lev mot våren och sommaren och se möjligheter i allt ni gör nu; träningen och kosthållningen kommer löna sig första dagen på stranden! Jag lovar!


Kommentarer
Postat av: Jennie

TACK gullunge! :) du har verkligen svar på allt ;)

Skönt att höra att det är nåt bra som pågår i min kropp iallafall :) hehe



Gud va kul att du gillade proteinet :) du ska allt få smaka på jordgubb med om du vill :)

2011-02-07 @ 22:47:29
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Elisabeth

Hehe ja var liite avundsjuk, snälla ;) åhh vad duktig du är som orkar komma igång med träningen! Jag har efter fyra månaders lathet väldigt svårt att ta mig ut! Kram

2011-02-09 @ 19:15:05
URL: http://minaljuvating.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0