Jag är på gång

Jag vet inte om det är nya jobbet som givit mig extra energi och kraft eller om det är att jag längtar så förbaskat mycket till våren och sommaren? Förmodligen en kombination av dessa två. Min energi känns på topp, jag trivs så bra med att jobba - vilket jag aldrig annars gjort i mer än ett par veckor på sommarjobb och så. Men här har jag verkligen kommit in där jag känner att jag kan, jag blir behandlad där efter och man tar mig på allvar. Jag är en vuxen flicka nu, ja så vill jag kalla mig, för helt vuxen vill jag nog aldrig bli :-) men ni förstår. Längtan efter våren och sommaren ger mig också extra energi och verkligen när det gäller träning och hälsa. Just nu är bloggen lidande, men det betyder inte att jag själv blir lidande, snarare tvärtom! Jag håller på att få in mina perfekta kostvanor igen och därtill ska träningen få en lika stor roll i mitt liv igen som den hade för ett tag sedan. Jag hade ju det värsta året i mitt liv förra året, och har bestämt mig att detta året ska bli tusen gånger bättre och jag har också fått en kraft från min älskade morbror, en inspiration, om att jag måste leva mitt liv mer än vad jag kanske gjort hittills.
Så, träning och kost är igång, men långt ifrån färdigt. Just nu håller jag på att koka eget te, ett detoxte som ska få hjälpa mig rena kroppen lite - recept på teet kommer självklart i ett eget inlägg här näst :-)
Nu får jag kika till teet och börja förbereda mig för min promenad á en mil. Jobbar kväll så hinner inte gå på varken Dans fuego eller medelpasset idag. Det får vi kompensera med en lååååång promenad iallafall. Hoppas det inte är glashalt ute!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0