Woop woop!

Tjenixen! Haft en go helg? Det har jag! I fredagskväll drog vi till kinan och åt med goda vänner, i lördags blev det liseberg med samma vänner och en hel dag som var otroligt rolig, avslutade med grillning hos pappa och ett par öl på ett bonne-ställe här i kommunen. Men trevligt var det och ångrar inte att jag var lite seg hela söndagen :) Idag blev det löpning som sköts fram från igår, och vi bättrade oss med 2.10 minuter på rundan. BRA jobbat säger jag, först till mig själv som kände mig död idag också, sen till mamma som gick upp kl 3 inatt för att köra till Landvetter och sedan jobbat hela dagen och sist men inte minst till min lillebror som aldrig löptränat i hela sitt liv och orkar med i mitt och mammas tempo kanonbra. Det är sjukt mycket lättare att springa när man gör det med andra så det är tur att vi är igång alla tre nu. Vi har som mål att kunna springa utan tröja nästa sommar och stoltsera med snygga magar, tycker det är ett väldans bra mål :) Nu är det bara gymkortet som fattas som jag segar ut med som vanligt, men tror jag väntar till lönen kommer för jag är ingen som vill köra autogiro och sån skit, då ska allt betalas på en gång helst! Nåja, slut på det roliga och imorgon är det jobb igen. Fast fick det rätt soft imorgon också om jag får säga det, blir det som planerat jobbar ja 15.30-22 - HELT OKEJ för mig :) Börjar när alla andra åker hem från sina jobb dock men att jobba kväll är mysigt och ca 6 timmar är ingenting. Men i mitt jobb kan ju allt ändras så jag är alltid beredd på förändringar.
Förhoppningsvis blir det löpning på tordag igen, sen i helgen. Känner redan att jag börjar komma igång och få tillbaka motivationen, nu gäller det bara att jag börjar äta ordentligt igen. Äter alldeles för sällan och på kassa tider.. Det är väl en sak som är dum med mitt jobb. Får helt enkelt börja ta med mig så jag kan göra en proteinshake om det behövs när jag inte hinner ta rast vilket händer en del. Måste försöka äta var 4e timme ungefär, för att få igång lite förbränning och bli piggare. Vet ju själv vilken skillnad det gör, men också hur svårt det är att hålla när jag jobbar. Nåja, det ska nog gå med lite push och övning - ingenting är ju omöjligt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0