Under the coconut tree

God eftermiddag :) Har ni det bra? Det har jag. Varit ett gäng sköna jobbdagar hittills, som jag får jobba ikapp ganska rejält imorgon. Igår kom jag iväg till löpspåret (stor klapp på axeln!) och sprang 5 km på 31 minuter. Riktigt glad över tiden måste jag säga, med tanke på att dels så de gånger jag sprungit det senaste varit på i princip bara raksträcka och med tanke på att jag tog det väldigt lugnt de första 2,5 km och ökade på sista varvet. Alla mördar-backar har dock gjort sitt, lite känningar i benen har jag allt och jag hoppas på lite träningsvärk iallafall - så jag vet att jag kämpat tillräckligt :) Men innan veckan är slut ska jag kört en runda till, det var en befrielse att ge sig ut i spåret trots att det var kyligt. Nu känns det som jag kan komma igång med löpningen på riktigt, hoppas verkligen min motivation kom tillbaka där! Det känns så nu iallafall och ska göra allt för att det ska fortsätta kännas så.
Ätit en del raw-food de senaste dagarna och än tackar jag inte nej till stilen. Kanske är detta något för mig? På riktigt? Skippat en hel del kolhydrater (alla tänker jag aldrig utesluta då jag tror att kroppen är i behov av alla olika delar i tallriksmodellen) och istället lagt till massa råa grönsaker i form av rå broccoli, morötter, champinjoner och paprika. Till detta har jag hittills inte ätit något mer raw-food utan det har blivit lite köttgrytor och annat. Men man kan inte bara kasta sig över till en, förhoppningsvis, ny livsstil hur som helst utan låta det ta sin egen tid och vänja kroppen allt eftersom. Jag vill ju aldrig följa en strickt diet eller liknande, det är absolut inget för mig som jag sagt tidigare, men däremot vill jag testa mig fram till ett mellanting som jag känner passar mig och funkar både ihop med magen och träningen. Det är mycket pusslande och letande, för självklart tänker jag aldrig någonsin sluta njuta av mat och livet bara för jag hittar något jag tycker fungerar. Förbud är något som absolut inte existerar i min hjärna, det gör mig bara knäpp. Nej, något jag älskar att äta varje dag, något jag mår bra av och något jag känner att jag kan lyckas med träningen med ska det vara! Simple as that. (Not so simple though..)
Nej, nu är middagen uppäten och jag ska ge mig på lite efterrätt i form av en halv mango. MUMMA! Frukterna som kommer nu är helt otroliga... Jag trodde jag skulle svimma häromdagen när jag gick förbi ett gäng jordgubbar i affären - fasen vad dem doftade ljuuuuuuuvligt! Ville helst packa hela korgen full och bara frossa, dock kostar de ju skjortan nu och är rädd att de bara smakar vatten.. Dock hörde jag att dem tydligen redan är riktigt goda. Ska nog testa i helgen.. Men först - JOBB-fredag! 7-21 + 22-03... Lär sova halva lördag :) Take care!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0