Kommer solen fram idag tro?

Sitter här och har precis ätit frukost. Väntar på att solen ska komma fram, men på smhi så såg det inte så lovande ut idag.. Suck! Nu har man ju vant sig vid sol och lite värme, nu får det ju inte ta slut! Men något som är ganska härligt är att under denna underbara påsk-helgen så har det hunnit knoppa sig och bli ljusgrönt på många träd och buskar! Nu behöver det bara komma lite regn så sätter det nog fart fortare än kvickt.. Åh, sommaren är nog alldeles runt hörnet... :)

Ja, jag har ju inte skrivit på ett tag, man kan ju inte sitta inne i sånt väder som har varit. På påskafton hade vi det jättehärligt hos Rikards släkt, satt på altanen och åt, där det var totalt vindstilla och jag satt mitt i solen. Varmt, men som alla vet så klagar inte jag på det eftersom man längtat ihjäl sig så satt glatt kvar och solade mig, fastän alla sa till mig att jag började bli lite röd, eller om jag ville ha solkräm eller något.. haha, entusiast som jag är så sitter jag kvar och tackar nej. Brände mig inte ändå kan jag ju meddela, och nu ser man ut som Pippi Långstrump efter denna helgen!
Efter vi ätit och så så skulle Rikards kusin Daniel och hans tjej Sanja åka med oss hem till Nol. Vi hade tänkt ta en tripp bort till Emelie och Oskar men dem åkte iväg och grillade och efter att jag, Rikard, Daniel och Sanja suttit och tjötat, varit ute och spelat basket (eller killarna gjorde det) och blivit hungriga så bestämde dem sig för att åka hem. Precis när dem åkte hörde Emelie av sig. Väldigt typisk! :) Men jag och baby var väldigt trötta så vi bestämde oss för att se klart på en film vi hade börjat kolla på dagen innan, men vi somnade igen. Fast det var bra eftersom då gick vi upp redan nio igår morse och var pigga och glada för en hel dags fiske på Mjörn!
Vi åkte ut med en jättefin båt, Roberts brors båt. Fiskade och jag valde att börja meta för då kunde jag ligga och sola mig lite.. Men inte ett enda napp, så vi åkte vidare till en ö, Jönsholmen, och grillade och låg och solade och fiskade. När vi var klara där åkte vi vidare och bestämde oss för att lägga till nära vassen denna gången i en vik, och där fick vi iallfall vår första, dock den enda, fisken på hela långa dagen. Och så var det bara en äcklig gädda. Jaja, nu måste snart fiskelyckan börja ta sig, annars blir jag trött. Nu siktar vi nog på fiskepremiären i alla sjöar, Abborresjön etc. som är den 1:a Maj. Då kan man väl ändå få sig en fin regnbåge att ha till middag?

Idag jobbar Rikard. Och igår pratade jag med Carro och tänkte att vi kunde sitta ute i solen idag eller ta oss en långpromenad eller så, får nog bli det sistnämnda möjligtvis, eftersom det är molnigt ute, fast ändå ser man ju solen titta fram på sina ställen. Men jag ska inte ha för brottom, klockan är faktiskt bara halv tio! Jag hinner nog tvätta lite och så innan solen kommer fram, det är bra.

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0