Sommarvärme!

de följande dagarna ska det tydligen bli ännu varmare än vi haft hittils. Det ska bli upp till 25 grader och sol, det är alltså sommar! Såhär tidigt tror jag aldrig den kommit innan, så det är väl bäst att njuta för man vet ju aldrig hur våra sommar-månader kommer att bli då. Men jag har en känsla av att vi kommer ha en underbart fin sommar även att den börjat redan nu i slutet av April. Det är bara att hålla tummarna och hoppas :) Jag ska iallfall njuta av solen de kommande dagarna! Idag ser det ut att vara lite disigt, men klockan är ju bara kvart över nio, så förhoppningsvis blir det bättre fram mot dagen.
Idag ska vi åka till banken och lite så, sedan se om vi kan komma iväg och storhandla. Beror på om pappa är snäll och kan låna ut sin bil till oss :)
Ska tvätta massa också, så ska se till att springa ner och börja redan nu, ifall solen tittar fram sen för då vill jag få lite sol på mig! Har förresten fått höra från en del folk att jag är så himla brun i ansiktet och undrar vad jag gjort, ser ju ut som pippi-långstrump nu men det enda jag gjort är att vara ute i solen och den har ju varit stark de senaste veckorna. Underbart! Nu är det bara kroppen som vill ha lite mer färg också.. Haha, nu låter jag som den värsta solfantast som finns, fast har längtat så mycket efter sommaren, men framför allt så längtar jag till första dagen jag åker ut till havet för att bada. Det är det absolut bästa jag vet på sommaren. Tur att jag har folk i min familj och närhet som också tycker om det, så man alltid har någon att åka med. Gillar inte att bada i sjöar helst, kan ju göra det såklart, men hade jag fått välja hade det inte varit något snack om saken. I sjöar så ser man inte i vattnet och det kan komma äckliga fiskar och gud vet allt.. usch! Nej, tacka vet jag havet där man ser botten och inte behöver vara rädd för gäddor eller ormar eller så. Ni kanske undrar hur det går för mig med krabbor och maneter? Dem är inga som helst problem. Eftersom jag är uppväxt med att bada i havet och inte sjöar så hade vi manetkrig när vi var små och fiskade krabbor gjorde man med händerna. Då fick man ju fler än de som satt med spön och hoppade på krabbor. Men när de väl fick en så trillade den ju av innan de hann få upp den ju! Ja, vilka minnen som dyker upp när man tänker tillbaka på härliga somrar när man var liten... Är så glad att jag har så många fina minnen tillsammans med min familj, och även att mina föräldrar är skilda nu så var vi verkligen en riktig familj som alltid hittade på saker förr när vi var små vilket har betytt mycket för mig och mina bröder.

Nej, detta blev ett långt konstig inlägg, kan ju vara för att jag börjar längta så mycket till havet nu när man ser på vädret att det ska bli upp till 25 grader varmt följande dagar. Men på fredag så är det fiskepremiär, och då SKA jag få en fin regnbåge vi kan grilla och äta till middag! Gärna ett par till man kan lägga i frysen så vi har. Och ska låta pappa röka en också isåfall, det är det godaste som finns. Men ska det bli så fint väder gäller det att jag får stå i solen och solat mig lite också :)
På lördag är det näste mans tur att ordna grillning. Nu ska vi till Rikards kusin Daniel och hans tjej Sanja och grilla. Ska bli himla trevligt :)
Nu ska jag klä på mig, äta lite frukost och börja tvätta.
Hörs sen.

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0