Väldigt trött!

Ja, då var det tisdag och två dagar av min skolvecka har gått. Är fortfarande förkyld men tränade igår så får hoppa över dansen idag för kan bara andas genom en näsborre.. Suck.. Jaja, det blir nog bättre snart, väldigt snart!
Man är lite seg också bara för det är skolvecka, först åker man ganska långt fram och tillbaka sedan är det långa dagar och så. Men igår fick vi sluta tidigare så jag och Pernilla tog en sväng till Torp för hon skulle handla lite. Det var jättetrevligt verkligen, fikade och kollade runt och hon handlade och så. Sedan tog jag bussen hem från Stenungsund eftersom hon bor där. Kändes som man åkte världens omväg, eftersom man åkte förbi Kungälv och Surte och allt, fast på "utsidan" eller vad man ska kalla det, så fick man åka ända in till stan och sen tillbaka på rätt sida. Men men, fick man se allt från en ny vinkel iallfall :P

Skola imorgon igen, då ska vi ha ett litet seminarium om en bok som vi hade tenta på i fredags så är inte jättenervös eftersom jag läst boken och att det inte ska vara så stort som sagt. Sedan är den kursen Finito! Den har varit rätt bra faktiskt, har lärt mig en hel del om samtalsträning och samtalsteknik och fått mycket feed-back och så på hur jag för mig och pratar etc. Mycket lärorikt!

Tänkte bara avsluta med en liten, tankeställare eller vad man kan kalla det som vi pratade om under några intervjuer idag i skolan.. Då sa en lärare något jag tyckte var väldigt smart och intressant sagt:
"Det är samhället som gör oss funktionshindrade"
(Alltså, får kanske tillägga att vi hade pratat om just funktionshinder allmänt och så, och hur man ser på människan eftersom vi precis läst om ett existensiellt perspektiv där man väljer att se människan som människa istället för människan som den sjuka människan i första hand.)

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0