Lite pyssel med bloggen..

Jag har tröttnat på min gamla design så har suttit en stund nu och försökt pyssla lite med min blogg för att få den lite mer i min smak som jag känner just nu. Och vad passar inte bättre än härliga höstlöv och levande ljus? Det är precis så som jag känner mig och känner att jag längtar till! Så jag känner mig nöjd, dock har jag en hel del andra ideér om att ändra mer, men det får komma i sin takt.. Nu har jag åtminstone ändrat det mest väsentliga! Vad tycker ni? Är den fin eller var den andra bättre? Jag har ju dock inga egna bilder på denna headern, men det gör inte mig så mycket, man kan ju lägga in massa bilder i sina inlägg ändå så behöver inte finnas massa bilder på mig och mina nära precis överallt :)

Ja som sagt så har jag ganska tråkigt denna veckan. Dem flesta har börjat med allvaret igen, ingen semester eller ro längre för dem flesta förutom jag. Jag börjar ju inte skolan förrän på måndag, och det ska bli riktigt skönt att komma igång lite igen, framförallt att få känna sig närmare framtiden, och för att få veta hur det kommer bli framöver. Jag hoppas så innerligt att dem planerat massor om utbildningen denna sommaren och om det blir ett tredje år för oss ganska snart. Så jag vet vad jag ska göra under tiden jag väntar. Har kollat upp en del kurser och så, finns väldigt många psykologi-kurser som jag skulle kunna tänka mig, men får väl se vart jag hamnar tillslut. Något bra av det blir det nog iallfall! Ska nog se om jag kan prata med någon som är lite mer kunnig och se vad jag borde läsa för kurser för att kunna arbeta med det jag vill, ungdomar som har det svårt eller med psykiska sjukdomar (Anorexi!). Men det är väl inte det lättaste att få det jobbet sen heller, men om man fixar massa bra kurser och sin utbildning så ska det nog bli något bra utav det, eller vad tror ni? :)

Träningen har börjat! I söndags var det Kick-off med föreningen, där vi fick lite "avslutnings-yoga" av vår yoga-ledare som ska ta en break denna terminen. Suck. Då blir det enbart yoga på egen hand, alltså måste jag bli väldigt mycket bättre på att utöva yoga ensam hemma! Får väl se hur det ska gå. Börja med en solhälsning på morgonen ska väl iallfall gå utan några krångel tycker man, men med mig vet man aldrig... Aldrig! ;)
Det blev ett skönt medelpass med lite för mycket folk i måndags, jag är värd på det passet vilket känns kanon eftersom det är i Nolskolan som ligger precis bredvid vårt hus. Tar ett par sekunder ner, så nu kommer man inte ens kunna skylla på latheten på måndar, vilket känns bra! I tisdags så tränade jag ett sjukt stenhårt medelpass (som jag nästan vill kalla på gränsen till intensiv?) som gjorde att man svettades som aldrig förr! Dock fick jag inte den träningsvärken jag ville, och börjar fundera på vad det är för fel på mig nuförtiden. Förr fick jag så mycket träningsvärk att jag knappt kunde gå, och nu, så har jag legat på latsidan hela sommaren och sprungit ett par gånger emellanåt men mest bara gått promenader så det mesta av ens muskler borde ha försvunnit, men kanske inte ändå, eftersom jag inte får speciellt mycket träningvärk efter mina första pass på terminen. Det bådar gott!
Idag ska jag testa ett nytt pass, stavcross heter det. Jag har alltid tänkt att när man går med stavar är det mer för tanter, men tydligen ska det vara riktigt bra så det är bara att testa! Man går inte bara med stavarna, utan har olika stationer där man gör styrkeövningar för kroppen. Annars hade jag nog valt att ut och springa istället för att gå med stavar, men styrkeövningarna gör att man blir nyfiken. Speciellt när dem sa att det kompletterar core eftersom vår core-ledare slutat och flyttat till Kungälv! Suck! Som tur är så ska jag och mamma få hennes pass på en lapp, så man kan köra lite hårda magövningar/ryggövningar mellan alla träningspass så man får det där lilla extra!
Jag tycker deffinitivt om du bor i Ale att du ska komma och testa att träna med oss! Hela denna veckan är alla pass gratis, och om du kommer någon enstaka gång för att testa kostar detta ingenting heller! Sedan är vi absolut billigast på träning i Ale, vilket jag ser som en stor fördel.
Jennie! Du ska inte komma med och träna på något av passen någon gång? :) Man blir fast direkt, du skulle nog tycka om friskis! :)

Nu får jag nog avsluta mitt inlägg och göra annat. Betala lite räkningar och så får det nog bli. Sedan sätta på lite tvätt tror jag. Och läsa lite ur psykiatri-en orienterad översikt som jag har något kapitel kvar att läsa i.

                                                                        Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0