Nystart

Yes, idag var det första dagen i skolan på år 2. Kändes riktigt skönt att komma tillbaka och få starta igen, ta sig närmare slutet :) Och självklart träffa sina goa klasskamrater! :)
Vi har haft en bra dag, folk från olika enheter som varit och föreläst pga vår kommande praktik vi ska göra till våren. Det har varit väldigt intressant och dem har givit oss större förhoppningar på vår utbildning då dem tycker att den är väldigt bra och att vi borde få en bra passande titel. Så nu väntar vi bara på den! Dock blev man lite besviken, trots att jag visste om det i bakhuvudet, att på dem flesta ställena inom psykiatrin och kriminalvården är det åldersgräns på att få börja jobba. Den är 25. Jag fyller 20 nu. Känns väl sådär kul, men då får man väl se om man ska plugga lite extra kurser eller så får man väl slav-jobba ett par år helt enkelt med urkass lön! Arbetslivserfarenhet är ändå arbetslivserfarenhet... Det kan man ju inte komma undan med iallfall, vilket är bra! Så vi får väl se vart min resa slutar, det ska bli väldigt spännande att få veta... Men den är nog inte slut förrän om många år, känns det som nu!

Håller på att göra ungspannkaka, snabbt och lätt eftersom jag är vrålhungrig och ska träna vid sju så hinner inte stå med mat som tar lång tid så jag äter för nära inpå. Så vi får väl hoppas den blir god! Som sagt, träning kl 7 och det ska bli riktigt skönt efter denna dagen! Jag känner mig verkligen på topp idag, hoppas det håller i sig.

Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0