Fredagkväll

Ja, nu har jag satt mig här för en liten stund för att ge er ett inlägg, mina trogna läsare! :) Som inte verkar vara allt för många nu förtiden dock? Hm, skriver jag så tråkigt? Ja, nu har jag verkligen inte mycket att skriva om känner jag, det är sommar, jag gör inte mycket om dagarna och allt bara flyter sakta på.. Men nästa vecka får min kära Emma semester, och pappa med, så då kanske jag har lite roligare saker att skriva om, vem vet?

Idag jobbade jag lite också. Samma som igår, så fick sovmorgon. Skönt! Det blev en stressig dag men eftersom jag bara jobbade ca 5 timmar är jag inte särskillt trött. Tänk om man jobbade så jämt, gud vad bortskämd man skulle bli då! (Fast det tycker jag att jag redan blivit med över en månads semester i prinicip, fast det har jag ju inte riktigt valt själv, bara lite..) Börjar dock få lite panik på att gå hemma, men nu när folk börjar få semester ska det nog bli ändring på tristessen!

Vi har kollat på Benjamin Buttons otroliga liv ikväll. Fick börja tidigt eftersom den var 159 minuter lång, fast det kändes faktiskt inte som det! Den var bra måste jag säga, inte alls vad jag hade förväntat mig dock, men mycket givande. Man log många gånger och man fick sig några tankeställare, tänk vad man måste ta vara på sitt liv mer än man gör. Jag uppskattar allt väldigt mycket för lite nuförtiden när jag går hemma och har tråkigt och så. Jag måste börja uppskatta saker mer, visst, alla vet att jag typ är världens positivaste person, OFTAST! men ibland kan man ändå inte uppskatta allt. Har inte uppskattat tiden med Rikard ens, allt vi gjort tillsammans, för mig har det inte varit "tillräckligt" men vem säger att man måste få tillräckligt jämt? Man kanske ska börja uppskatta det lilla, så får man det stora när man lärt sig hur man handskas med allt. Hm, ja, det blir en invecklad tankegång detta märker jag. Kan tänka hur länge som helst, men jag ska deffinitivt försöka uppskatta saker mer, helt klart!

Idag blev jag godissugen när vi skulle se film, det är inte speciellt ofta jag blir det, så då var det bara att gå och köpa en påse godis. Och som vanligt äter vi ihjäl oss direkt, och får ont i magen och måste sluta låååångt innan filmen är slut. Snacka om att inte njuta, utan bara äta för ätandets skull. Jag hade lika gärna kunnat äta vad som helst, morötter om det var så tror jag, haha, ja, kroppen är bra konstig ibland! Men jag behövde nog lite socker i mig, varför annars blev jag så godissugen lixom? Det tror jag iallfall. För jag är långt ifrån sockerberoende, och än mindre godisberoende, är inget jättefan av godis, men ibland sätter suget in och då tycker jag att man ska få unna sig det! Vad hade väl livet varit utan njutningar? Förstår inte dem som sätter hård press på sig själva för dem vill gå ner i vikt, se bättre ut, etc. och slutar tvärt med allt gott och allt som sägs vara onyttigt. Hur bra kommer din kropp må av att du pressar dig själv så? Du kanske får en finare figur, men det är inte ens säkert, vet ni varför? Jo, för att stress påverkar din kropp otroligt mycket. Blir du stressad av att inte få äta något gott ibland kan stressen orsaka att du stannar i vikt, eller kanske till och med går upp istället. Låt dig istället njuta av livet, för det kommer få dig att må bra, och då kommer även andra se att du mår bra och är vacker! Tro mig, inre harmoni skapar en yttre harmoni!



Love / Cissi

Kommentarer
Postat av: Jennie

Tack cissi! Dina ord värmde väldigt mycket, känns jätteskönt att kunna ha nån att prata med om man känner för det. Detsamma gäller dig! Jag finns här. Ska verkligen försöka ta till mig det du sa, fast det inte kommer bli lätt, ingen vill ju leva i en svinstia.. Men jag ska försöka börja tänka på mig själv lite mer, jag lovar. Tack ännu en gång! Du är guldvärd! <3



Och återigen; JAG STÄLLER ALLTID UPP ;) om det skulle vara nåt :)

2009-07-11 @ 00:02:17
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0