Plugg.

Har inte vaknat sent idag heller, vaknade första gången vid sju, som vanligt, trots att vi ställt om klockan! Mycket konstigt tycker jag. Men det är skönt att gå upp vid 8-9 på morgonen, äta frukost i lugn och ro och ha hela dagen framför sig. Jag börjar gilla att ha en bra dyngsrytm! :)

Har legat och läst en stund nu, i en bok vi har i skolan och ska läsa. När jag började läsa de första sidorna i boken tänkte jag "Hur ska jag lyckas förstå den här boken? Förstår inte en enda mening och när jag läst en sida undrar jag vad det var jag nyss läste." Men min uppfattning nu är helt annorlunda. Blir förvånad över mig själv som faktiskt tycker boken är spännande och intressant, dock är den fortfarande svår-läst men man tar in det mesta. Boken heter Den omätbara människan - Om människosynen i existentialistisk psykologi och terapi av May Rollo. Man hör ju bara på namnet att man måste vara intresserad av ämnet för att ens lyckas öppna boken! Haha. Hittills har jag läst tre kapitel och börjar bli intresserad av existentialismen. Det är en amerikansk psykolog, psykoterapeut och filosof som skrivit boken. Detta är så lärda människor, det faschinerar mig. Jag vill också bli som dem! Jag vill också komma fram till nya saker och skriva en bok. Jag vill att folk ska veta vem jag är/var för något bra. Men att lyckas med det är inte det lättaste.. Och tänk så många år jag kommer få jobba underbetald och som behandlings assistent eller undersköterska eller något för att få den arbetslivserfarenhet man behöver för att kunna ta sig vidare, trots att jag kommer ha högskoleutbildning och poäng. Men jag ska lyckas, jag ska ta mig vidare och jag ska jobba med något jag verkligen vill i framtiden. Just nu vill jag arbeta med anorexia nervosa som jag varit intresserad av sen början av gymnasie-tiden tror jag. Gjorde många arbeten om det och min lärare tyckte jag var väldigt duktig i ämnet, men så är det ju när man är intresserad av något. Kanske kommer jag någon gång att forska i ämnet? Det beror på hur långt allt hinner gå innan jag är där. Innan jag får jobba med det och veta hur det är. I praktiken och inte bara i teorin. Jag behöver lite praktik nu känner jag, man får ju inte så mycket praktik genom att arbeta extra på en lunchrestaurang precis. Men jag lär mig ändå saker där också ska ni veta, man arbetar med människor på en restaurang också, fast i annat sammanhang. Men jag får prata med människor, uppfatta människor och lära mig mer om människor och deras olikheter respektive likheter. Men till sommaren hoppas jag att jag får jobb inom vården, har iallfall sökt och väntar fortfarande svar. Kan tänka mig att det är många som söker men man tycker ju att en som är utbildad usk/personlig assistent samt läser på högskolan borde bli lite mer prioriterad? Eller, kanske inte! Det kan ju lika gärna vara så att man prioriterar folk "utifrån" för att få in fler intressanter i vård-yrket? Jaja, vi får väl se när jag får svar vad som händer. Jobb lär jag ju iallafall få, fast ledighet står klart och tydligt skrivet på min sommar också.

Nej, nu är det dags att avsluta för detta blev ett väldigt långt inlägg, igen! haha. Och kanske inte så intressant för er som läser men det handlar iallafall om mig och mina intressen vilket min blogg borde göra? :)

Ska iväg och intervjua mamma sen, det där skolarbetet jag har. Spännande! Har ingen aning om vad tusan vi ska prata om, och om jag kommer lyckas så bra.. Men vi får hoppas :)

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0