Inte bra, verkligen inte bra!

Ja, jag har ont i halsen. Och hostar. Och är förkyld. Jag vill inte och kan inte och får bara inte bli sjuk. Men jag är det redan, fast än sålänge inte så sjuk som en kille hade blivit om han hade haft samma symtom som mig, det får jag väl skatta mig lycklig för. Haha. Nejdå, jag ska nog överleva och bli frisk under helgen, måste ju verkligen kunna jobba på måndag, och träna! Träna träna träna!!! Det blev ingen träning igår ju, mamma sa att det hade varit jättekul och jättebra verkligen, fan att jag missade det. Så himla typiskt! Jaja, får ta igen det nästa torsdag helt enkelt, när man är pigg och kry och har mycket krafter igen. Det lär ju inte bli någon träning i helgen heller så som det ser ut nu, om man inte räknar att vi ska åka till tippen hela lördag plus byta soffor här hemma hos oss. Det lär ju bli en del spring i alla våra trappor, bärande och lyftande. Det ska nog gå bra, sålänge jag inte blir sämre :)

Vet ni vad jag sitter och längtar ihjäl mig till nu? Folk tror verkligen jag är knäpp. Men är man ett vinter-barn så är man, enligt mig. Det är helt dimmigt ute, man ser knappt ut för det är så vitt. Jag längtar till julen! Jag vill ha julstämning... Julmys... Juldofter! Vi var på ikea jag och Emelie häromdagen, då hade dem börjat sätta upp julsakerna. Och i år är modet klassiskt verkade det som, YES. Äntligen rött och vitt igen, julens bästa färger. Inte massa svart och lila som förra året (dock blev jag stormförtjust i alla dem kulorna och sakerna också...). Jag vill lyssna på julmusik, baka pepparkakor och knäck och lussekatter, och mitt allra största julintresse såklart, köpa julklappar och gå omkring i stan i mysiga vinterkläder bland tomtar och djur och bara ha det mysigt. Haha, det finns inte många som är så jul-nostalgiska som jag är, och min familj har alltid trott att jag ska växa ifrån det, och det har jag gjort till en viss del, när jag var liten så var det nästan jobbigt att vara så jul-kär som jag var. När kvällen led mot sitt slut blev jag nästan deprimerad att dagen hade gått lika fort som alla andra år, nu njuter jag dagen efter, (och är lite ledsen för att det redan är slut) och har en mysig dag tillsammas med mina nya paket :) Ja, jag får vänta ett par veckor till innan jag kan börja få julhysteri, det är lite väl tidigt andra oktober faktiskt. När liseberg öppnar för julen, då kan man sätta igång på allvar! Då blir det skridskor och varm choklad och mys. Ja mina vänner, jag är en jul och vinterfantast (som älskar sommaren och framförallt värmen nere vid medelhavet..).

Nu ska jag börja fundera på om jag ska äta snart, är inte hungrig idag heller... Får väl göra en kopp te med vanlij-honung i och hoppas det lindrar min hals och värmer mig lite!






Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0