HAPPY

Yes, ordet "happy" är precis som man kan beskriva mig idag. Varför? Jo för att jag vaknade pigg, kunde andas med näsan (gjorde det susen att INTE använda nässpray???) och kände mig helt enkelt i princip frisk! YAY! Det är som bortblåst under natten, och jag hoppas innerligt det håller i sig så det inte är en morgon-luring! Men det tror jag inte, det känns inte så, så jag funderar på att ta en lång, skön morgonpromenad, för känns verkligen som jag ska orka det. Måste bara äta frukost innan, för börjar bli rätt hungrig, och då kan jag inte alls koncentrera mig om jag ska gå runt vrålhungrig, för det är precis vad jag blir på morgonen! Förr, kunde jag inte äta frukost, jag kunde spy på morgonen om jag åt frukost. Allt växte i munnen... Ja, ni vet den jobbiga känslan när man försöker äta men det tar stopp, direkt. Men jag började tvinga i mig, för hade kontant huvudvärk och mådde allmänt rätt kass, och till slut, när jag blev lite äldre och kom in i tonåren så lärde jag mig äta frukost. Och nu är jag fast, har världens bästa vana, dock är det nästan för god vana, eftersom det känns som jag dör om jag inte får mat på morgonen, haha! Så idag blir det havregryn/qinuoagröt, kokt ägg och självklart min nya, goda vana: actimel. Det känns som den gör susen för min mage, så jag fortsätter allt med den. Kanske pressar lite egen apelsinjuice också, måste ju ändå köpa nya apelsiner idag.... Är jag apelsinmissbrukare tro? *ler*

Vad som står på schemat idag är "oplanerad fredag". Känns skönt. Måste städa här hemma, som ni vet så orkar man inte göra det när man är sjuk. Men som en skänk från ovan har nog min sambo slagit i huvudet (men vi påstår båda två att det är vädrets förtjänst!) för han har varit hur duktig och hjälpsam som helst denna vecka! Han har till och med dammsugit SJÄLVMANT! Då ska ni veta att det är inte varje dag det händer, men jag är tacksam som få när det väl händer :) Men jag har mig själv att skylla lite för att han kanske inte dammsuger och så så ofta, är man lite pedant som jag är så vill man helst göra det själv, så det blir "rätt". Någon som känner igen sig? :) Nej, nu blir det att slänga ihop frukosten.







Äkta svensk frukost. Vem älskar inte det?


Kommentarer
Postat av: Tanja*Andersson

SV: okej :D det var ju bra. själv är jag sockerberoende och det e vääldigt svårt att bli av med kan jag säga :P

2010-04-16 @ 13:46:30
URL: http://tanjaanderssoon.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0