Tur att våren är här

och piggar upp mig lite! För jag är vrålförkyld och har inte tränat på långt över en vecka nu. Abstinensen börjar bli olidlig och jag halsar i mig te med honung och massvis med halstabletter för att bli frisk fortare. Ska trycka i mig ovanligt många apelsiner idag också, så jag får extra c-vitamin-kick så jag snart är på träningsbanan igen! Det är snart redan mitten av April, det här håller ju bara inte.. Kan ju inte vara sjuk nu! Snart är sommaren här, då ska man redan vara i PERFEKT löpform, så man kan ut och ta sig en runda varje dag i härligt sommarvarmt väder! Ja, så nu är mitt motto att bli frisk, så jag funderar på att tvätta fönstrena och städa lite (trots att mitt huvud egentligen skriker "lägg dig och vila!!!!!"), för det behövs verkligen och då får jag in lite frisk luft. Ja, så får det nog bli... Bara jag orkar börja, det är där det svåraste är... :)

I fredags började ju det helt fantastiska vädret. Det var jättevarmt och skönt, så tog mig en promenad till Nödinge med Carro, det blev för varmt med både stickad tröja och jacka så till slut gick jag utan jacka, fastän jag pinade mig själv länge eftersom jag redan då var förkyld. Men det var 17 grader i solen, så då tror jag inte jackan hjälpte min förkylning speciellt mycket ändå. När jag kom hem blev jag så sugen på att åka till havet, jag längtar dit varje sekund det är sånt här väder, så fick Emma till att bli sugen också så vi drog en sväng till Rörtången och tog oss en skön, mysig promenad längs havskanten, satte oss på en klippa och bara njöt! Efter det blev vi så sugna på att grilla, så vi fick med oss Dennis och en kompis till honom så drog vi upp till Sjövallen och grillade. Alla var vrålhungriga och maten försvann fortare än vi hann se den i princip.. Men tur var väl det för det började duggregna precis när vi var klara så då drog vi hem och hann precis lagom till mitt och Emmas favorit-program nämligen Så ska det låta! Haha, vi skrattar och tycker vi beter oss som tanter nu mer, men vad tusan spelar det för roll? Vi är pigga, glada och nöjda dagen efter när vi vaknar, eftersom vi tagit det lungt och skönt men samtidigt haft hur kul och mysigt som helst. Lördagen spenderade jag tillsammans med Pernilla, där vi pluggade från 11 till 21. Men blev klara med bådas arbeten så det känns kanon, nu kan man andas ut lite innan det ska redovisas och sedan är det bara B-uppsats kvar. Det känns som livet ser rätt ljust ut alltså, men det har jag nog min positiva sida att tacka för. Så alla som vet med sig att de är nedstämda eller tänker negativt, tänk på något riktigt positivt och något ni bara älskar hela dagen idag, och märk skillnad på ert humör imorgon bitti!

Slänger in lite bilder från havs-turen i fredags:




Lycklig Emma!


Lycklig Cissi!


Världens bästa utsikt! Åhh... IM IN LOVE!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0