Inte pigg på uppdate

Har inte varit pigg på att uppdatera här på ett par dagar. Men är inte många som läser ändå så spelar inte så stor roll :) Har alldeles för mycket i mitt huvud just nu för att kunna sitta här och skriva, för eftersom min blogg inte är låst med lösenord så kan jag inte dela med mig av allt, och inte det som händer just nu! Men livet rullar på, i lite segare takt än vanligt dock, men hoppas på en accelerering i BRA fart väldigt snart.

Nyss ätit frukost, och ska iväg och träna klockan elva. Ska bort till Life eftersom dem har prova-på-vecka, man måste ju få utnyttja systemet lite.. Haha. Nej, men ska bli underbart att träna såhär på förmiddagen, det passar ju mig allra bäst. Är ju som sagt ingen kvällsmänniska längre, och har inte varit det på flera, flera år.. Så träning tidigt är mycket mer effektivt för min del!

Mina matvanor har bara helt plötsligt blivit väldigt bra, okej, dem har aldrig varit dåliga, men nu är dem bättre! Har tappat mitt sug för godsaker, och det hände bara sådär. Vet inte om det är min hjärna som äntligen lyckats tala om att jag faktiskt vill satsa på att se resultat när terminen är slut, eller om det bara är en period. Men vill ni veta vad jag kom på just i skrivande stund? Att jag inte ätit p-piller på hm, två tre veckor... Mystiskt sammanträffande?? Och jag som ska beställa nya, det är bara jag som slarvat och sen inte haft tid.. Men det kanske är en dum idé? Kanske ska kolla efter ett par nya, fastän dessa har funkat perfekt i alla år.. Men nu, efter flera års användande märker man massa biverkningar dem gett, haha, det är ju toppen! Att märka sånt efteråt :) Nej, det är nog inte dem som är orsaken, jag har ju aldrig haft sånt enormt begär av sötsaker, och har känt att jag klarar mig fint utan det, och då kan man äta någon gång ibland utan att få dåligt samvete det minsta och tro att träningen blir förstörd!

Nu är det februari, och massvis med snö, snö snö. Jag tycker det är vackert. Och då menar jag verkligen otroligt vackert... Och vaknade mitt i natten inatt, och det var upplyst ute, av all snö! Det är så härligt tycker jag, att slippa att det är jättemörkt och trist, snön gör ju så stor skillnad! Det enda som gör att jag vill ha lite vår är för att jag vill börja ut och löpa nu. Sa till mamma häromdagen att i år ska jag hänga med henne också, då lär jag väl dö efter första gången eftersom hon kan klassas som elit-löpare jämfört med mig! :) Men det är därför jag vill ut med henne, då kommer jag kämpa tills jag får blodsmak i munnen och på så sätt öva upp konditionen snabbare och bättre, vilket är mitt mål! Så nu är det bara att vänta på våååår, härliga vår. Men jag gissar att det lär ta minst två månader innan snön börjar försvinna, om ens det... :)


Visst ser det härligt ut?

Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0