Ny design

Hm, vet faktiskt inte riktigt vad jag tycker om min nya design, än. Den är grön och fräsch, regnskog och härliga orkideer, men jag har inte riktigt vant mig tror jag. Vi får väl se om jag har kvar den eller ändrar mig om ett tag! :)

Sitter och dricker en underbar smoothie just nu. Den är gjord på kiwi, blåbär, krusbär, ananasjuice och vanlijyoghurt. Mums! Den blev verkligen perfekt. Fast får nog sätta på en kopp te efter jag druckit upp den, för blev ännu kallare nu.

På lördag smäller det! Då ska jag träna en timmes underbar yoga. Har väntat på detta länge nu, halv tio till halv elva varje lördag vet ni vart jag kommer befinna mig iallfall. I Nödinge och träna yoga! Så mina fredagar kommer att få bli filmkvällar, myskvällar eller liknande så jag kan lägga mig i tid och orka upp tidigt på lördagsmorgonen. Det ska bli så härligt, att starta dagen och komma igång och bli ordentligt pigg och ha hela lördag och söndag framför mig. Ja, nu ska jag bara gå mot ljusare tider, helt klart!

Nu ska jag snart påbörja två nya kriminologi-kurser i skolan. Närmare bestämt på fredag. Den ena kommer förmodligen bli jätteintressant och rolig, den om beroendelära. Den andra däremot kommer bli tung och jobbig att ta sig igenom, det är riskbedömning och riskhantering. Det är massa rapportskrivning och vetenskapliga saker i den kursen, så den ser jag inte fram emot lika mycket. Men det får gå! Har lovat mig själv att plugga järnet så fort jag får en uppgift, så jag kan få lite mer ledigt i slutet av månaden innan den nya skolperioden drar igång. Vi får väl se hur jag lyckas med detta! Men nu är det bara praktiken jag längtar efter, det ska bli så skoj att komma ut och se allt i verkligheten lixom.. Och om jag har tur, så kanske jag har fått en annan plats, i Göteborg istället för i Marks kommun. Det känns ju inte fel om det skulle gå, slippa pendla 20 mil om dagen... Jag hoppas verkligen att jag kan få praktikplatsen i Göteborg. Det är bara att hålla tummarna ett tag till!

Cissi

Kommentarer
Postat av: Jennie

Jag ser ingen ny design! :(

2010-01-12 @ 18:20:23
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0