Sunday, but no sun...

Ibland kan man ju undra om inte söndagar borde döpas om till "Rainday" eller "greyday"! Det känns faktiskt som de flesta söndagar är just regninga eller gråa, konstigt nog. Men men, ingen idé att hänga läpp för det, vi har ju värre väder att vänta oss i veckan så är väl bara att stå ut med lite trist grått väder ett tag :)

Min kväll igår blev väldigt, väldigt lugn. Och skön. Först satt jag i hundra år och försökte komma på vad jag skulle laga för middag, och tillslut bestämde jag mig för en het fisksoppa med lite vitlöksbröd till. Det var första gången jag gjorde fisksoppa från grunden och dessutom hittade jag på själv vad den skulle bestå av, och jag blev mäkta inponerad av mig själv! Den blev supergod! Tänk att något så enkelt kan bli så gott.. Lite fisk, räkor, potatis, selleri och purjolök var det enda jag hade i... Det där ska jag deffinitivt göra om, många gånger :) Efter maten blev jag lämnad ensam hemma, vilket faktiskt var riktigt skönt. Behövde lite egen tid kände jag, så satt vid datorn och surfade runt fram till klockan åtta, sen gjorde jag mig iordning för att lägga mig och kröp ner under täcket och kollade på robinson. Det var jättemysigt och en bra avslutning på min sköna lördag! Somnade direkt efter robinson, trots att jag bestämt mig för att kolla på Rush hour 2, som tur är har jag redan sett den några gånger så gick ingen nöd på mig ändå. Och dessutom vaknade jag ju tidigt idag, vid halv nio, så jag kom upp i tid idag också. Wonderful!

Min dag idag är lika fantasilös som igår. Men tror jag ska försöka få träffat min söta mamma lite iallafall! Har inte träffat henne sen i onsdags, och det är högst ovanligt att vi inte ses på så många dagar. Men dem har ju varit på kick-off i Stockholm, så var inte mycket att göra åt dessa dagar utan henne. Får ta igen det! :)

Håll tummarna lite till för mig i tävlingen som avslutas idag kl 18.00... Åh vad jag hade velat vinna!

Cissi


Kommentarer
Postat av: Jennie

Kul att du skriver så många inlägg nu, har saknat det =)

2010-01-24 @ 17:18:36
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0