Outhärdligt

Måndag igen, ny vecka, nya utmaningar! Sista veckan jag är ledig nu också, eller, ska ju bara jobba tre veckor sen är jag ledig lite igen, men det blir tre ganska fartfyllda veckor där jag jobbar en del. Men ska bli skönt att få göra något på dagarna/kvällarna! Kommer även jobba två av dessa tre helger, känns väl lite tråkigt då det är då de flesta är lediga, men många går ju på semester nu så de dagar jag är ledig mitt i veckan kommer jag kunna träffa folk ändå, tack och lov :).

Löprundan igår finns det mycket att säga om! För det första gav jag mig själv en STOR klapp på axeln, blev imponerad av mig själv då vi hade uppehåll hela förra veckan från träning. Vi bestämde oss för att satsa på 1,5 + 7,5 km, dvs. långdistans på en lagom nivå. Det blev sammanlagt 7,5 km istället för 9, och det hade inget med att vi inte orkade att göra, jag blev sur för visste att jag hade orkat utan problem, men det kom ett ösregn som hette duga (och som var helt underbart!) men också ordentlig åska och uppe i det spåret är det livsfarligt att vara när det åskar. Så 1,5 km bjöd jag på denna gång, men nästa så får inte vädret stoppa oss! Det var även SJUKT (läs outhärdligt) varmt, i början trodde jag aldrig att det skulle gå att springa så långt. Men som tur var körde vi vätskekontroll på vägen, vi hade nog dött utan det. Det var ju så kvavt, så luften man andades in var helt syrefattig och kändes som luften du precis hade andats ut. Så kämpigt var det, men vet ni vad det gjorde? Jo, det gjorde så att när vi springer nästa gång i veckan så kommer syreupptagningsförmågan ökat ordentligt! Och det betyder även att vi kan öka och springa på fortare, för nästa gång blir det "bara" 5 km, men då i ganska högt tempo. Det är ju det som är med löpning, man måste göra olika varje gång för att förbättra sig och träna upp kroppen, kör man samma sträcka, samma tempo hela tiden så lär sig kroppen det och man stannar i utvecklingen. Men hur kul hade det varit om man sprang samma jämt? Inte särskillt kul! :)

Ska berätta en sak de flesta tycker är skandal... Jag längtar faktiskt en del till hösten! Och dels är det för att träningen drar igång (Friskis&Svettis) men dels är det för att jag längtar efter mysiga höstkvällar, tända ljus, raggsockar och snygga stövlar! Haha... Nejdå, jag ska allt njuta av sommaren minst en och en halv månad till, sen kan det få bli höst. Men inte tidigare än det, vi vill ju inte vara likbleka redan innan hösten kommit, eller hur? :)

Nu ska jag snart göra frukost, har druckit mitt "innan-frukost-vatten" precis så det är dags. Hörs säkert senare!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0