Drömmer som vanligt

Sitter här och fantiserar om hur framtiden kommer se ut. Det är alltid lika mysigt att drömma sig bort... Drömma om hav och båtar, små fötter som leker i huset, ett arbete man verkligen älskar och ett hus med trädgård man kan göra saker i varenda dag. Som många vet så är jag ju en vinter-människa, trots att jag älskar värme och sol! Skulle nog inte klara mig utan sommaren, men vintern skulle jag nog deffinitivt inte klara mig utan. Jag tänker mig en blåsig höstkväll, regn som smattrar mot rutan, en tänd brasa, en bra bok/film framför sig, en varm filt och en god kopp te.... Hur underbart låter inte det då? (De flesta i min ålder tycker nog mest det låter som jag snackar om en gammal pensionär, minst! haha). Men jag gillar det, jag är mysigast i hela världen tror jag bestämt. Mysa är det bästa jag vet! I alla dess former. Sålänge jag får skämma bort och mysa med familj och vänner så mår jag bra. Idag skämde jag bort min älskade lilla misse. Hade köpt godis till honom, så åkte bort till pappa och så var han ute, så fick ropa en liten stund på honom men duktig som han är så kommer han när man ropar, så en galloperande, stor, grå, helt underbar misse kom och var nyfiken på varför mamma var och hälsade på och vad hon hade med sig. Så fort jag öppnat påsen blev han helt till sig, och han skulle ha mer.. och mer... och mer! Och eftersom jag inte träffar min katt varje dag så vill jag ju bara ge mer... och mer... och mer! haha. Så han fick en del godis, men det var min plutt värd! Fjäskig som tusan blev han också, pappa stod bakom och skrattade åt hur fjäskig han blev, men jag insåg att var det någon som fjäskade så var det ju jag, dumma Cissi som lämnade bort sin lilla bebis! Men får ju fjäska in mig så han blir glad när jag kommer, fast det blir han ju ändå i och för sig. Tur är väl det. En vacker dag så ska min boll bo med mig igen, så fort jag bor i hus så ska han få följa med. Då kan inga allergier sätta stopp, för då kan han få vara ute och busa hur mycket han vill, och då kan man skydda sängar och annat bättre om det skulle behövas. :)

Har varit och fixat slipmaskin nu också, så imorgon kommer pappa hit och hjälper mig slipa för att se hur det fungerar att göra det med maskin. R ska jobba imorgon nämligen, så får ingen hjälp från hans håll. Men jag och pappa ska nog klara det fin-fint och jag vill bli klar NU så jag kan se ett resultat och börja ställa iordning allt igen.. Men får väl avvakta ett tag till och inte skynda in i något så det blir halv-gjort.

Nästa vecka ska jag, pappa och lillen åka på mini-semester upp till Dalsland, närmare bestämt Mellreud. Där ska vi hälsa på världens bästa farmor och "farfar" och sova över ett par nätter. Längtar så! Var flera år sedan jag sov hos dem, så det är på tiden nu. Få känna sig liten igen, titta på massa gamla saker med farmor och göra saker bara jag och hon! Precis som förr. Åh, bli nästa vecka nu! :)


Min fina farmor för många herrans år sedan!
(För övrigt ser det ut som pappa med peruk och dam-kläder! haha)



Syskonen Olsson-Larsson ca 0,3 & 6 år gamla! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0