Leker kurragömma

Goodmorning! Just nu leker jag kurragömma med solen förstår ni, jag har bara tröttnat leta så väntar på att han ska tröttna och komma fram. Det gör han nog snart ;) Är ledig idag, min enda lediga dag denna veckan, men har haft goa arbetspass hittills och imorgon är ett bra också så det är bara lördag och söndag som man får försöka stå ut lite extra innan lediga måndag kommer!
Fick igår bekräftat för mig att jag VERKLIGEN ser ut som Pippi nu på våren. Emmas underbara dotter på tre år och jag satt och mös i soffan framför Lotta på Bråkmakargatan så tittar hon på mig en stund och frågar "Cissi, varför har du sånna prickar som pippi på näsan?" Kunde inte hålla mig för skratt för den söta kommentaren och fick ju säga att jag får sånna prickar nu på våren när jag är ute i solen. Sedan var hon också snabb på att tillägga att hon tycker jag har söta ögon, den goingen :)
Ska vänta en stund till på att solen kommer fram för är grymt sugen på att ut och ta en låååång promenad/powerwalk. Men då vill jag faktiskt ge solen en chans att dyka upp först för SMHI visar strålande sol under dagen idag så enligt mig måste det stämma. Punkt. Funderar på att åka iväg någonstans och promenera, se lite nytt och gå lite nya vägar. Får leta lite på nätet tror jag så jag vet hur långt jag går sen isåfall... Blev ingen träning eller promenad alls igår, uscha vad jag känner mig lat nuförtiden. Blir ingen träning alls och jag segar ut med kortet på sportlife hela tiden sjukt nog. Nästa vecka är jag ledig lite mer så då måste jag få tummen ur. Är träningssugen så in i norden och friskis är slut för säsongen denna vecka... Ja ni märker ju själva att vi inte har som ett vanligt friskisgym. En säsong som tar slut, löjligt! Ikväll blir det iallafall terminens sista yoga - och det med en gästspelare i mitten.. Ska bli så spännande! :) Hoppas jag lär mig många nya positioner och knep ikväll. Hörs nog sen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0