Zumba fitness

Hej igen! Snart dags för mig att dra mig till jobbet, men tänkte faktiskt bara slänga in ett inlägg innan jag drar. Promenad blev det inte nu under mina lediga timmar, det kanske hinns med på jobbet sedan, vi får väl se! Däremot så har jag hunnit testa lite Zumba fitness, har nämligen skaffat skivorna och tänkte jag har tid att hinna testa alla basic-steg. JESUS! Snacka om svårt, och jag ska säga att jag älskar att dansa, men kände mig som en stel pinne när jag skulle köra alla moves. Haha, tur att ingen såg mig, de hade dött av skratt - och det lovar jag. Dem säger ju att zumba-skivorna ska vara lätta, jag kan säga att det är lättare på ett pass på gymmet än med skivorna. Kanske kan vara för att man har mer plats och en lärare live på gymmet, eller så är det helt enkelt svårare på skivorna. MEN, jag ska verkligen inte ge upp detta, till sommarn kanske ni får läsa om någon som älskar sin hemma-zumba och har fått in rytmen! Jag kan tänka mig att detta kommer ge mig en del träningsvärk när jag väl kommit in i stegen lite bättre och kan dansa lite i streck och inte bara ett steg i taget. Men nu får vi börja med basics och se vart det leder.
Nu kör vi! :) Eller, "Let´s Zumba!" som de säger på dvdn! (Hoppas inte grannen under varit hemma och blivit störd av mitt hoppade och studsande på golvet, vi har ju rätt lyhört här och klumpeduns Cissi har nog låtit en del!)

Kommentarer
Postat av: Jennie

Ja fast nu kan jag nog inte åka med på fredag ändå för jag måste hjälpa morfar hela fredagen så han kan flytta helt ovh hållet i helgen. Men det kommer ju fler tillfällen, men jag är gärna med dig när jag köper skor för du kan säkert sånt där :P hehe

2011-02-23 @ 21:57:10
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0