Samma blogg - nya möjligheter

Hej igen alla glada! Tänk vad många besökare jag tappat, men oj vad många jag fick med mig på bloggen ChristmasCarol, men nu är ju den färdig för säsongen och vi går mot ljusare tider, varmare årstid och lata dagar. Nu har jag alltså ändrat bloggen efter många funderingar fram och tillbaka. Jag ville fortsätta skriva, älskar ju att skriva men det här med blogg och skriva offentligt kan kännas lite underligt ibland men jag gör ytterligare ett försök! Så jag valde att använda mig av det jag älskar mest i livet och strävar efter mest, nämligen

Lycka och välbefinnande

Alla människor kan uppleva lycka och välbefinnande. Oavsett om du är gammal eller ung, man eller kvinna, rik eller fattig... Ja ni förstår. Det finns många människor som inte tror att alla kan uppleva detta, och det vill jag motbevisa! Det är så hemskt och tråkigt att det finns depressioner och negativa tankar i sådan stor utsträckning i vår värld i dag, och många gånger önskar jag att jag kunde blåsa bort allt på en gång men så enkelt är det ju dessvärre inte! Därför får jag göra det bästa jag kan och ni göra det bästa ni kan så kan vi iallafall förändra för dem i vår omgivning och dem vi träffar. Ett leende kan förändra en persons dag, och jag har för vana att alltid le mot folk som jag möter ute men det är många som är väldigt dåliga på den enkla saken.

Jag kanske ska berätta om mina framtidsdrömmar lite så ni vet varför jag är så flummig och inne på just detta ämne. Jag har alltid vetat att jag vill och ska arbeta med människor och för att hjälpa människor till en bättre vardag. Har utbildat mig på högskolan inom psykiatri där en del kriminologi och socialt arbete ingick. Just nu har jag fått anställning inom funktionshinderenheten i min kommun där jag kommer arbeta med massor av olika människor då jag är heltids-vikarie och får massvis med erfarenhet från olika arbetsplatser! Vad jag vill helst av allt är att bli Terapeut och arbeta med ätstörningar. Det är mitt mål! :-)


Kommentarer
Postat av: Jennie

Välkommen "tillbaka" ;)

2011-01-07 @ 19:58:07
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0