You´re poison

Helloo i stugorna! Här hamnade jag efter en dag med världens bästa Em i Bäckebol, såklart Ikea för massa inspiration och längtan... :) Hittade en soffa jag MÅSTE ha, ska bara fundera på om jag verkligen har råd eller ej med tanke på allt jag måste spara inför nästa års dröm-resa. Nåja, det löser sig nog - sa han som sket i Valhallabadet ;) (Okej, jag har äkta Göteborgshumor, just so you know).
Igårkväll slutade jag jobbet klockan nio och var sjukt sugen på en sommarkvälls-promenix. Sagt och gjort, fick med mig Em och vi tog oss en lång härlig promenad runt Älvängen. Hamnade på en skogsstig där det stod "Varning för älg!" och vi vände fort som tusan. Underbart med sommarkvällar tycker jag, men vi sa idag på Ikea att vi båda faktiskt längtar lite till hösten nu. Alla mysiga kvällar och mysiga höstkläder.. Alla underbara färger som blir ute och ja, som ni vet så är jag ju ett levande exemplar av mys. Tar nog en lång promenad ikväll också, känner att jag behöver röra på mig och komma ut i luften, skönt efter en dag med jobb. Ledig idag, jobbar onsdag-fredag och sedan ledig i helgen. Får se vad som hittas på. Måste bara ta mig tid att åka till sportlife också och förhandla fram ett bra kort så jag kan börja träna röven av mig igen. Saknar det så. Det som suger med friskis, dem har ju sommaruppehåll så nu blir det nog att bojkotta dem helt när jag intar sportlifes lokaler. Där kan jag träna när jag vill också, från 5 på morgonen - lovely! Måste bara hålla mig i skinnet så jag inte lägger mesta av min lediga tid på träningen, så livet består av jobb och träning. Kanske inte sååå kul. Men träning behövs och det gör mitt liv så mycket rikare - jag får dubbelt med energi och ork också. Och när jag tittar på bilden jag la in på Heidi Klum i ett tidigare inlägg blir jag ännu mer taggad. Faaan vad snygg kropp hon har! Jag blir så avundsjuk och så inspirerad. Det roliga är bara att jag är lite av en tvärtom-människa som ni kanske märker. Jag har mina tränings-narkomani-tider under höst/vinter istället för vår/sommar som de flesta annars har. Så för mig kan man kanske kalla christmas 2011 istället för beach? ;) Jaja, ska sluta babbla.. Nu ska jag sätta mig och kolla på korten från resan som jag fått hem, framkallade 100 bilder som ska in i album. Så pyssel på G!

Måste lägga in den igen bara för att.... Lite för tunna armar dock, men hon är ju en löp-tjej :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0