Dazzling ocean

Nu har jag piggnat till lite, en promenad i sommar-regnet gjorde susen. Sitter och förbereder mig lite inför resan, just nu skönhets-förberedning ;) Så tänkte slänga in ett inlägg om ett tips som jag bara måste dela med mig av till alla er nagellacks-älskare!!
Hade sett att Isadora kommit med en hel del nya, fräscha sommar-lack som jag ville kika på. Hittade ett igår som hette Dazzling ocean och verkligen är en av mina absoluta favoritfärger - exakt havs-turkost och glittrigt! Inte nog med det snygga lacket, som jag såklart tipsar om, så är det en för mig ny "uppfinning" nämligen att det står Wide brush på lacket. Undrade vad dem egentligen kunde mena men nu vet jag. Visserligen har jag smala naglar, men borsten var väldigt bred och det räckte med ETT ENDA penseldrag så var hela nageln täckt med lack! Fattar ni den grymma idéen? Man slipper måla flera gånger med flera drag, och få fula ränder, för nu målas hela nageln på ett enda svep. Dock behövde jag måla 3 lager för att det skulle täcka så mycket som jag vill att det ska täcka, men det är ju en smaksak. Tog kort på mina naglar men ljuset gav det verkligen inte rätt färg, så tog en bild från nätet så ni får se hur den ser ut lite iallafall!

Ni fattar nog själva att det är mitten-lacket jag har använt! :)


Nu är det väl snart dags att ta bort mitt knall-rosa lack från tårna och måla det i samma som på fingrarna, denna gång vill jag ha samma - jag är ju käääär i min dazzling ocean!! :) Efter det så blir det till att färga ögonfransarna svarta, så man kan se lite fräsch ut utan massa smink, mina ögonfransar är ju långt ifrån svarta normalt och i solen blir dem typ blonda, inte så kul att gå runt och se ut som man saknar ögonfransar! :P Sedan ikväll ska jag upp och låna mammas hemska epilator och dra över benen, sist jag vaxade blev det heller inte världens bästa resultat vilket betyder att jag har en del hår kvar på benen som inte ville följa med i vaxningen. Men kan inte raka benen för några omständigheter alls, då förstör jag ju min påbörjade vaxnings-process som ska göra att jag får minskad hårväxt och mindre skadade ben. En enda rakning och man är tillbaka på ruta ett vad jag fattat det som. Det vill jag inte nu när jag kommit igång så bra, underbart att slippa tänka på rakning hela sommarn också, vaxningen håller ju minst en månad! Epilatorn har ju samma funktion som vaxning, därför jag kan använda den på de håren som är kvar. Annars kan man ta en pincett, men så få hårstrån har jag inte så jag kan pilla med det, skulle ta en evighet :) Sen blir det att packa och tvätta och städa, vill lämna rent och snyggt så man kommer hem till rent och snyggt. Vattna blommorna också ja.. Och ge bort lite mat i kylskåpet som behöver användas innan vi kommer hem, vill inte komma hem till någon äcklig syn där inte... Nåja, gör nog mest en liten kom-ihåg till mig själv nu när jag skriver. TESTA lacket iallafall om ni ska köpa nytt! Sooo worth it!

By the way, till denna ön ska vi, Zakynthos - hoppas på att få se enorma havssköldpaddor och delfiner!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0