junikväll

Jaha, då hamnade jag här en stund ja... :) Blev världens monsunregn förut så ingen solning för min del idag. Nu senare under kvällen har vädret dock varit fint och jag hoppas innerligt på fint imorgon så jag kan ligga och läsa en bra bok i trädgården och dofta Hawaiian tropic! :) Gjorde paella till middag idag, med kyckling och räkor. Snaart är min paella krydda från Spanien slut, och förra året mamma  var där hade dem den inte i affären jag handlat kryddan innan så hoppas verkligen den finns när dem åker ner i augusti. Att föra tankarna ner till solkusten är något av det bästa tidsfördriv som finns... Att vakna och gå ut på balkongen för frukost i den heta morgonsolen... Ta på bikinin det första man gör och sedan ha den på resten av dagen... Börja med ett bad i poolen för att sedan gå en sväng nere i byn... Äta en god glass och promenera längs strandrestaurangerna där de står och gör paella över öppen eld i den stekheta solvärmen... Ta sig ett dopp i havet när man blir för varm, sedan hem och göra grekisk sallad med vitlöksbröd till lunch... Ta en siesta nere vid poolen med en bra bok eller sova lite grann... Duscha och göra sig redo för kvällens restaurangbesök och goda middag... Njuta av gott sällskap och vara vaken in på natten... Vandra hemåt i den ljumma luften och solen påväg upp... Somna som en prinsessa av trötthet när huvudet når kudden... Och såklart, vakna av värmeslag när grabbarna stängt av ACn :)

Från balkongen i vårt älskade Nerja


Dricka favoritdrinken San Fransisco på Bamboo



Ha en go kväll vänner. Nu ska ja se klart min dokumentär om 2012... Puss!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0