Och så blev det med det

Har försökt hålla mig pigg hela eftermiddagen sen jag slutade jobbet, och lyckats bra. suttit lite i solstolen och sen grillat hos mamma. Båda mina älsklings-småbrorsor var också hemma, lovely! Nu när dem blivit 18 ser man inte dem sååååå mycket längre - synd tycker familjegrisen Cissi! ;) Efter maten och när jag insåg att jag inte kommer kunna äta jordgubbar valde jag att åka hem. Satte mig här lite för att inte däcka direkt - och nej, är inte trött av allt jobb, har haft det hur lungt som helst dessa dagarna, men har dragit på mig en jävligt dum bakterie som retas och slåss i min hals... :( Så så blev det med det roliga inlägget jag lovade att skriva, blev ett trist till om att jag sitter och preppar mig själv med saker för att INTE BLI SJUK. Nu har jag hållt mig bra i flera månader, jag kan inte gå och bli sjuk en ynka vecka innan min semester. Punkt. Därför preppar jag med mina magiska oljor just nu, som egentligen är avsedda för wintertime discomforts, men enligt mig är förkylning en sådan så jag kör på. Smörjt bröst och hals med två oljor, har även den ena som te nu - kokande vatten och 2 droppar olja. Den smakar pepparkaka! En bit eller två av min 80%-iga choklad får det också bli, och ska försöka få i mig en persika - det gör dock sjukt ont i halsen när jag äter något som är det minsta mot surt/sött. Nåja, detta plus en film plus massa vila och en ledig dag imorgon att kurera mig på ska nog göra susen! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0