Pysselstund

Godkväll! Nu är precis första avsnittet av Sommar med Ernst slut, då kunde jag ta en datorpaus. Som ni som läst här ett tag redan vet så är ju Ernst en av mina stora favoriter inom svensk kändis-värld - hans harmoniska sätt, mindfulness-tänk, inredning och matlagning skapar ett lugn samtidigt som massa inspiration hos mig. Redan innan programmet idag var jag jättesugen på att pyssla, var uppe hos mamma så tänkte roffa åt mig lite gamla plankor som jag kunde pyssla med. Vi hade kort om tid så det blev lite halvdana plankor som jag drog lite sandpapper över när jag kom hem, spikade så det blev en typ av bräda med en hyllplan längst ner och målade den hela vit. Nu har jag precis skissat upp texten som ska stå på "Änglar är aldrig långt borta för att höra dig" som sedan ska fyllas i med svart och röd penna. Detta kommer alltså bli en ljusstake, eller rättare sagt, ska sätta en liten ljushållare på hyllan, sedan kan man hänga upp den på väggen och texten kommer lysas upp fint av ett litet värmeljus. Ibland lyckas geni-knölarna ordentligt :) Tror jag kommer bli nöjd med resultatet trots halv-taskiga brädor! Fotar resultatet så fort det är färdigt så får ni se hur det blev. Har ju en annan bräda jag gjorde till en tavla för ganska länge sedan, denna ljushållare ska alltså gå i stil med den.
I helgen ska jag åka till mina älskade farföräldrar och umgås. Har längtat ihjäl mig efter dem och särskilt världens bästa farmor! Vi har något speciellt hon och jag, har alltid haft och kommer alltid att ha. Vi delar så mycket samma intresse och jag har deffinitivt ärvt min jul-tokighet av henne :) Ska iallafall bli riktigt mysigt att spendera helgen där, innan det är dags för att återgå till vardag och jobb på måndag när min semester är slut. Redan. Fan vad fort tiden ska gå då, det är inte klokt... Nåja, har ju så jag kan ta ut mer semester senare om jag vill och vi funderar redan på nästa resa. Karibien på vintern är något som lockar oss båda.. Vi får se! :)

Världens bästa farmor och pappa!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0