Tanke om dieter

Hej alla glada! Nu känner jag mig mer pigg och utvilad - sov ett par timmar när jag kom hem från jobbet vid tio. Hade nämligen journatt och då sover jag lixom på nålar och med andra ord inte särskilt bra. Men nu så =)
Tänkte faktiskt skriva ett litet inlägg om dieter och varför det kan vara så svårt att hålla en diet osv. Läste en bra artikel på improveme och snöade in på ämnet! Många går ju in stenhårt när de har bestämt sig för att ändra sina matvanor, det ska vara strikt, strukturerat och man har MASSOR att hålla koll på när det kommer till att äta. Ajaj. Redan där går det förmodligen snett. Ju fler krav och saker att hålla reda på - desto svårare att hålla dieten och skapa sig nya, sundare vanor! Hänger ni med hur jag tänker? Det finns tillochmed en studie gjord på att det är svårare att hålla sig till en diet som är mer komplicerad än en som inte är det. Att räkna kalorier, kolkydrater, mängd, fett - u name it - allt gör att det inte längre är lika lockande med mat och inte lika lockande att tillaga heller kanske. För mig kan det absolut kännas så om jag gett mig tusan på att komma igång och bli lite duktigare efter en sämre mat-period. Nu vet jag vad som funkar allra bäst för mig, och säkert för många andra också;
Lättast är att helt enkelt dra ner på socker och äta mer grönsaker och hemmagjord mat! Jag är ju superförälskad i grönsaksbiffar av alla dess former, igår blev det morotsbiffar och svårare än så behöver det inte vara att få in sina grönsaker i maten. Gör man dessutom en stor, fin sallad med melon och annat smarrigt och lägger det på tallriken först så tar det upp plats som annars skulle fyllts med förmodligen kolhydrater - i mitt fall - men kanske fett eller protein i någon annans fall. Så var inte så strikta och komplicerade mot er själva, tänk er för och håll det simpelt - då kan du lyckas i längden :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

det är precis så det är..:p

2011-06-08 @ 14:26:51
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0