1 mars

Kan vi räkna att vi går in i en tidig vår-månad nu? Enligt Wikipedia så kan vi det. Det är ju inte direkt världens säkraste källa, men på vanlig fakta så kan man gå in där och kika. Dem säger att enligt den gammelnordiska kalendern vi hade i Sverige förr så kallades mars för vårmånad. Varför jag säger att vi går in i en vårmånad är för att det är vårdagjämning i slutet av mars. Det är vår för mig! Ska visa er en bild jag tog 2009:

Denna bild tog jag den 18 mars 2009 i en rabatt som har soligt läge hela dagen.

Alltså kan vi på riktigt nu börja se fram emot en blommande och spirande vår! Jag vet egentligen inte vad jag längtar efter mest. Att få ta på mig vårskor och vårkläder, att se blommor och blad kika fram, att känna den värmande solen eller att se körsbärsträden i blom... De två senaste alternativen känns väldigt bra tycker jag! Men nu vill jag också kunna ut och börja springa, men förkylningen jag åkt på har ju satt stopp för allt som heter motion och träning för min del. Idag känns jag inte lika snorig, däremot är rösten kass istället och huvudet är fortfarande lite tungt. Tur att jag är ledig idag så jag kan vila ut ordentligt, vill inte missa träningen på torsdag men har inte stora förhoppningar om att jag kommer kunna gå och träna ett hårt skivstångspass. Jaja, snart kommer lite vårväder till oss och med den energi och peppning. Stå ut och blicka framåt! Det kommer iallalfall jag göra :) 

Kommentarer
Postat av: Christine

Tack, vad glad jag blir :) Ja det är jag som tagit bilderna. OCH gjort headern, i paint, haha.



Jo förstår vad du menar. Men jag har klippt kortare innan, så för mig var det inte så radikalt ;)



Hoppas du får en fin tisdag!

2011-03-01 @ 10:22:26
URL: http://christineiparis.blogg.se/
Postat av: B Y J E N N I E ★

Var gärna med i min Dagens blogg tävling ! ♥ (Anmäl dig i senaste inlägget i bloggen) ^^



Hoppas jag inte störde !

2011-03-01 @ 16:05:25
URL: http://byjennie.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0