Run for your life!

Att löpträna är ju en jättebra träningsform som alla redan vet. Speciellt utomhus såklart. Jag ska ge er 8 extremt bra skäl till att börja löpträna och röra er ute i det gröna som snart är här (och tills dess ska ni givetvis våga er ut också, titta på vårtecken för varje dag som går!)
Immunförsvaret stärks om du löptränar en halvtimme varannan dag - gott skäl 1!


Ditt humör blir bättre och din självkänsla ökar.
Löpare har visat sig ha större tålamod och optimism än icke-löpare - gott skäl 2!


Du sover bättre när du fått frisk luft, rensa hjärnan och tagit ut dina muskler - gott skäl 3!


Stressnivån sjunker, endorfiner frisätts och du kan slappna av från omvärlden under löprundan - gott skäl 4!


Sexlivet sägs få en kick när man börjar löpträna, vad väntar ni på? - gott skäl 5!


Du ger lungorna ny luft vilket medför stärkta lungor som medför mindre risk för sjukdomar - gott själ 6!


Energin höjs, för ni vet väl att energi föder energi? - gott skäl 7!


Du bränner fett, speciellt om du varierar träningen mellan snabb och långsammare - gott skäl 8!


Här fick ni lite skäl att börja löpträna - vad väntar ni på? Löpning sägs vara den allra effektivaste metoden för att bränna fett och gå ner i vikt, jag gillar det verkligen! Nej vet ni vad, nu ska jag börja byta om och tvinga mig ut och ta en runda i mina nya skor - nu är det dags! Som jag väntat. Kvällssolen gör inte saken sämre. Ni får en uppdate när jag är tillbaka.



Kommentarer
Postat av: Lotta

Härligt att ta en uppfriskande löptur i friska luften. Sprang årets första tur för ca 2 veckor sedan och längtar tills nästa tur. Detta gjorde mig ännu mer sugen. Tack för Den extra peppningen :)

2011-03-18 @ 20:08:33
URL: http://attol.Bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0