Vårkänslor!

Godmogon alla glada! För det är iallafall jag idag, glad alltså. Vaknar av att himlen utanför är alldeles blå, precis som en vacker sommardag.. Solen skiner och det är nog inte jättekallt för det syns ingen frost på träd, mark eller rutor vilket betyder att det kommer smälta bort den lilla snö som ligger kvar förhoppningsvis. Det är då dags att börja längta efter vårblommorna. För jag fick lära mig en sak häromdagen, som jag inte hade en aning om innan. Nämligen att solen värmer inte upp luften - den värmer upp marken - som i sin tur värmer upp luften så vi får varmare väder. Med detta kan jag alltså säga att ligger det mycket snö så går all solens energi åt till att smälta bort den, och vi får ingen varmare luft, men om snön är borta så går det fortare. Så - nu hoppas vi att all snö försvinner så våren kommer fortare med andra ord! Men idag är en riktig pre-vårdag, det ska firas med solbrillor på stan :)
När det är sol och man bara känner energin komma så måste man ta vara på det. Skulle jag sitta inne hela dagen idag hade jag gått miste om massa gratis, positiv energi och samtidigt massa härliga vitaminer som solen ger. Solen påverkar oss positivt, som jag sagt så många gånger förr, och det är viktigt att ta tillvara på den nu när vi levt i ständigt mörker i flera, kalla, månader! SÅ UT MED ER IDAG! :)
Själv ska jag göra mig iordning och sedan åka in till kära Go:teborg för en mysig stund med mitt hjärta Em. Hade en jättemysig kväll med två av mina allra närmaste vänner igår, vi har inte träffats på jättelänge - och så blir det ju tyvärr när alla är väldigt upptagna, den ena flyttat till Borås och tiden är svår att passa ihop. Men, förhoppningsvis så är dessa underbara tjejer mina ikväll också - det är nog dem som gör lite av min glädje idag också, ihop med solen!
Enjoy the day and long for the summer!


Nere i Falkenberg där mina morföräldrar spederar sina somrar!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0