Lugn förmiddag

Hej allihop. Har ni det bra? Jag hade en superduper helg i Bovallstrand, bra väder på lördagen men regn på söndag. Det gjorde inte så mycket, då blev det en mysig innedag med massa sällskapsspel och skratt. Åh vilka underbara människor jag har i min närhet och i min familj! Älskar dem så otroligt mycket och är tacksam varje dag för att vi har turen att ha varandra ♥ Ett inlägg med lite bilder kommer lite senare!
Blev bara 2 löprundor förra veckan, men fick rört en del på mig ändå. Bara att ta nya tag denna vecka och jag rivstartade igår med intervall äntligen! FYFAN säger jag bara... Snacka om att jag behöver träna det mycket mer, trodde jag skulle dö. Och att jag inte druckit vatten innan och åt en rätt kalori-fattig frukost gjorde ju saken ännu sämre - men nu kan det ju bara bli bättre och jag vet till nästa gång att jag måste bli bättre på att dricka vatten. Körde 4x2 minuter hård löpning med 1 minuts gång emellan, var faktiskt ett par gånger jag knappt orkade dessa 2 minuter fullt ut... Puuuh! Men så fort jag var klar tog jag mig en rask promenad för nervarvning på 1,5 km i spåret och nervarvningen gick ju väldigt fort tack och lov. Körde lite knäböj upp för en lång seg backe - extra träning för benen är aldrig fel. Nej, idag är det dags för lite hemma-övningar så jag får tränat upp lite överkropp, mina pinn-armar kommer aldrig kunna bli stora, då ska det nog ske mirakel :)
Vad ska ni göra idag? Själv jobbar jag kväll och börjar inte förrän 15. Ska ta det lugn en stund till och bara njuta av morgon-lugnet och sedan blir det städa och lite träning på schemat. Laga mat också såklart. För min del blir det ju mycket sallader till lunch, fast självklart med massa protein(!) och ett mer lagat mål till middag. Raw-food passar perfekt nu på våren och sommaren eftersom det är lättare (iallafall för min del) att äta en sallad i värmen eller stressen. Ha en underbar dag trots regn och rusk, det ska jag ha. Glöm inte att värdesätta din egen hälsa, det är den som gör att du känner dig glad och lycklig och gör att andra i din omgivning ser hur det strålar om dig. Vet ni om att socker borde bannlysas totalt.. Det är varken bra för vikten, för tänderna eller för kollagenet som finns i din hud och som kan göra att du åldras i förtid... Mindre socker och bättre hälsa! :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0