Vaken och människa

Nu är jag vaken, fått i mig frukost och känner mig som en människa igen. Låg i sängen och vaknade, somnade, vaknade, somnade fram och tillbaka fram till klockan var runt nio tror jag. Då var ögonen jättetrötta men jag gick upp för piggnar alltid till så fort jag kommer upp. Är ingen sjusovare direkt. Jobbdagen igår var lång men gick fint, nu har jag en ännu värre dag att "se fram emot" i veckan... Nämligen fredag. Ska jobba in lite mer timmar så jobbar 7-21 och sedan har jag lovat mamma att jag kan komma in till stan där dem håller i en stor fest för SEB-anställda och hjälpa till att servera fulla, roliga och mindre roliga människor. Det kan ju hålla på ett tag in på natten... Jag älskar ju att jobba som servitris och bartender ibland, speciellt nu när det blir så sällan så det ska jag nog orka. Om det behövs vill säga, lär väl inte hänga läpp om mamma ringer och säger att dem klarar sig :)
Läste nyss en artikel om Nina Dobrev, skådespelerskan. Den handlade om hur hon höll sig i bikiniform eftersom hon har rätt het kropp om man säger så. Gillar skarpt det hon säger, att hon inte räknar kalorier eller tänker på massa dieter utan tränar yoga flera gånger i veckan för att hålla sig i form. Under julledigheten hade hon tydligen vart riktigt vältränad och det förklarar hon enkelt med att hon åkte snowboard och skidor varje dag då. Hur perfekt är inte det då? Att man kan förena nytta med nöje :) Sånt gillar jag skarpt! Därför gillar jag somrar som är varma när jag spenderar mycket tid vid havet, då får jag mycket träning eftersom jag är en riktig fisk i vattnet. Älskar att simma, leka och jagas och blir som ett litet barn när det finns människor som kan bli som jag med vill säga. Lugn och mysig kan jag allt hålla mig också för dem som vill :) Men, vad jag skulle komma till egentligen var att hon sa en sak i artikeln som jag fastnade för och som jag alltid försöker pränta in i mitt eget huvud och även andras; VI attraheras av människor som är självsäkra, glada, entusiastiska och fyllda av energi" För det är så sant. Det hjälper inte om du sitter i ett hörn och dietar för fullt och spenderar resten av tiden på gymmet - om du fortfarande inte har en självsäkerhet och utstrålar energi och lycka. Det är bara så, jag själv har tänkt på det så många gånger också, jag vet själv att jag får tusen gånger fler komplimanger de gångerna jag skiter i hur jag ser ut utan går in för att ha roligt och vara mig själv. Det gör inget om man har lite skavanker här och var, visar du att du älskar dig själv kommer andra att se det och tycka om det! Det är någon speciell dragningskraft i det... Vad vet jag inte riktigt men det funkar helt klart. Så sätt igång att bli gladare, mer energifyllda och tyck om hur ni ser ut så ska ni se att andra också gör det! Självklart blir man aldrig nöjd med sitt utseende och fortsätter alltid sträva efter något bättre... Men det är väl så vi människor fungerar, dumma. Jag kommer också alltid sträva efter en snyggare kropp, det vet jag, men jag kan fortfarande öka min självkänsla och utstråla glädje. Lär dig tyck om dig själv för den du är!



På tal om något annat.. VILL HA! Victoria´s secret säljer denna sjukt snygga.. Är dock osäker på om jag vill ha en "bikini-baddräkt" som täcker magen? Man kan iofs ha den i simhallar.. Hehe.. Men jävlar vad snygg!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0