Vill du ligga med mig då?

Om sanningen ska fram... Låten fastnar verkligen i ens huvud! Inte direkt världens bästa låt som gjort men den fastnar vare sig man vill eller inte. Ungefär som den hemska låten Boten Anna som Basshunter gjorde för ett par år sedan. DOG så fort jag hörde den, hatade den men så fort den spelades hade jag den i huvudet och sjöng HELA dagen. Tur att det inte är riktigt så illa med denna låten, kul att gå runt på jobbet bland äldre och sjunga "vill du ligga med mig då".. Haha. Nejtack! Har blivit en riktigt seg och konstig dag för min del idag. Hade ju lunch jättetidigt, fick slängt i mig en macka och en festis vid halv fyra och så åt jag mat nu. Blev en fjärdedels glas rosé men kände att jag klarar mig utan det, är såååå trött... Kommer ju bli lite vin och öl i helgen så kan bespara mig dem kalorierna till lördag :) Vill inte trycka i mig helt i onödan, men leva livet vet ni ju att man måste göra så tänker minsann inte skippa alkohol resten av livet bara för träning och utseendets skull. No way! Bara man håller det med måtta, kanske inte behöver dricka varje helg och det gör jag ju faktiskt långt ifrån. Är ju nykter många gånger jag festar till och med, eftersom jag väljer att köra. Väldigt bra sätt att hålla sig nykter på. Och man vet exakt hur man kommer hem. Och när. Ja, det enda är väl att det kan vara bra jobbigt kvällar det bara vattnas i munnen när man ser någon ta ett stort glas vin eller en iskall öl.. Nåja, det är väl världsliga saker, eller hur? :)
Ledig imorgon som sagt, och så ska det bli regn. I mitt huvud har jag skrivit upp städdag om det regnar - pressa i solen om det är solsken. Jag ska knipa tummar och tår hela natten på det sistnämnda, men eftersom det varit rätt mycket kallare ute idag plus en del blåst så tror jag mer på det förstnämnda.. Men städa behövs faktiskt det också :) Jag tror jag är lite på en topp av mitt liv just nu, det går ju alltid upp och ner för alla, och nu känns det faktiskt bra. Mitt självförtroende har ökat något otroligt dessa 5 ½ månad jag jobbat på mitt nya jobb - jag utvecklas verkligen för varje dag och ännu bättre blev det idag när jag fick höra på mitt favorit-ställe att jag var No1 på att lära mig allt snabbt hos dem. Att ingen varit så snabb och duktig som jag. Bara att tacka och ta emot allt beröm. Det stärker en. Jag blir riktigt stärkt i att få beröm i jobbet just, det gör att jag tror mer på mig själv som alla i högskolan sa åt mig att jag måste börja göra - jag kan men jag tror inte på mig själv. Nu börjar jag mer och mer tro på mig och det visar sig i arbetet också såklart. Jag kommer utvecklas och jag kommer plugga vidare och jag kommer ha massvis med erfarenheter när jag är färdig och sitter där med mitt jobb jag bara älskar. Jag älskar faktiskt mitt jobb nu också, men inte på det sättet jag ska göra i framtiden. Jag vill förändra. Och på tal om det såg jag Metros löpsedel förut där det stod "Ge samtal istället för medicin". Det är ju helt klart det jag förespråkar och som gör att jag vill bli samtalsterapeut KBT. Jag tycker resurserna ska sättas in mer mot samtal och beteendeterapi och inte en jävla massa piller som kanske hjälper mot en viss del av det psykiska problemen, men långt ifrån allt.. Och speciellt inte mot om man vill ha en långvarig effekt utav det. Nej, nu ska jag sluta sväva iväg och skriva en bok, det är inte meningen. Men ibland får jag bara infall att skriva så mycket så jag får hejda mig. Har så mycket tankar och idéer, älskar att diskutera så bloggen är ju inte rätt ställe att skriva sånt här, då blir det bara med mig själv eftersom ingen kommenterar trots att jag har flera besökare varje dag. Tråkmånsar är ni! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0