Lördagskväll

Blev sittandes här en liten sväng och tänkte att jag får väl slänga in ett inlägg! Idag har jag inte gjort mycket, sov väldigt länge, gick direkt upp och blev upphämtad av mamma så åkte vi till Ikea och Media Markt och sedan hem till Älvängen där jag fick i mig lite mat. Så skönt att jag slapp laga mat själv idag, hade verkligen ingen lust till det! Vi fick monterat upp två bokhyllor, och jag tvingade mamma att påbörja lite rensning bland papper och annan skit samt bland julsakerna eftersom dem tänkte köpa en gran imorgon. Jag är lite så rensa person (fastän jag även kan vara spara-på-onödiga-saker-Cissi), jag tycker om att ha lite saker runt omkring mig, så just nu känns det faktiskt lite kaos hos mig, för jag har julpyntat och haft mig som vanligt, och vill få upp alla mina söta små saker, men jag har en hel del, och dem får inte plats i en liten lägenhet... Ge mig ett hus, tack! :) Herregud, jag kommer må så bra av att bo i ett hus en vacker dag... Det är ju så underbart att gå runt och pyssla och fixa och dona.. Nej, nu får jag väl sluta upp med mina drömmar :)

Fjärde advent är imorgon, och julafton på torsdag. Och det känns fortfarande inte så. Knepigt. Men det är väl för att alla runt omkring mig är sjuka och jag fortfarande har saker kvar i skolan att tänka på och sådär, man har inte riktigt stängt av än tror jag. Men det kommer nog i dagarna hoppas jag. Har dessutom hittat en helt underbar jullåt med Peter Jöback som heter Viskar en bön. Den är så fin att man kan lyssna på den om och om igen utan att tröttna... Så vill ni ha något fint att lyssna på så sätt på den :)

Imorgon ska jag på make-up rådgivning på Make Up Store. Ska bli trevligt och se hur det kommer att vara. Vi fick ju den gratis så det är väl bara att tacka och ta emot, jag får ju umgås med underbara Carro och det är det som är viktigast! Tänk vad vänner betyder mycket för en ändå, det är verkligen viktigt att tänka på det ibland. Tänka på vad man faktiskt har, här och nu. Dem finns alltid där, oavsett om man pratar varje dag eller inte. Dem lyssnar på saker som inte andra kanske kan förstå, och dem kan verkligen bara LYSSNA utan att komma med massa råd och kommentarer om vad man ska göra, hur man ska göra något osv. Och det uppskattar jag verkligen! För ibland behöver man bara prata av sig, eller träffas för att tänka på annat, och vänner är experter på att hjälpa en med det och att få en att må bra.
Mina underbara vänner, Ni är bäst! Glöm aldrig det! Tack för att ni finns i mitt liv, det är guld värt för mig!

Tänkte lägga mig nu, finns inte så mycket annat att göra ändå. Är rätt trött faktiskt, men ändå har jag ingen ro att sova.. Fast heter man Cissi så kan man somna i vilket fall som helst, och det är väl tur det kanske. Har blivit en lugn helg för min del, tillsammans med vänner och familj. Det gillar jag jättemycket, att man faktiskt kan ta det lugnt utan att behöva anstränga sig speciellt mycket. Min söta Emma var här hela kvällen igår också, och det var så kul att träffa henne igen! Vi satt och skrattade och hade roligt som vanligt, och pratade gamla härliga minnen. Tänk vad mycket man har varit med om egentligen... Och ändå är man bara 20 år. Då kan man ju bara få en försmak på hur otroligt mycket mer man kommer vara med om i framtiden... Jag gillar tanken :)
Nu skuttar jag i säng, och hoppas på att få drömma mysiga drömmar.



Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0