Myshumör och jättetrött liten Cissi

Yes, idag är jag på myshumör och jättetrött. Tröttheten är dock ingen nyhet. Idag fick jag städat ordning och pyntat klart det mesta med alla julsaker så dem står på sin plats och mina apelsinskivor som jag torkat i ugnen var äntligen klara! Det tar verkligen hur lång tid som helst att torka dem, tog nog nästan en dag.. Och folk på nätet skriver 2 h! Hur lyckas dem med det undrar jag då? Då lär ju skivorna mögla redan efter ett par dagar för dem kan inte vara helt torkade då... Hm, jaja, dem blev bra och inte ett dugg brända så nu ska dem som blev över från mitt pynt i köket pryda några av mina hemmagjorda julkort tror jag... :)

Somnade direkt efter maten idag igen. Jag är så trött precis hela tiden nu igen. Men vet inte om det har med stressen att göra, med mörkret eller med lite av varje av allt som händer just nu? Det är nog lite blandat tror jag. Har säkert järnbrist som vanligt också, skulle inte förvåna mig alls. Har inte blivit någon visit på vårdcentralen än heller, får väl försöka ta mig i kragen och göra det imon, för jag måste dit med mitt onda öra nu iallfall, och det är verkligen brottom. Jag har fått tillbaka mina eksem som jag hade när jag var liten, inte haft dem på flera år verkligen och nu är dem värre än jag någonsin kan minnas. Varför kommer allting på en gång när man som minst behöver det? Det är nog meningen, jag tror allting händer mig just nu för att jag ska vakna upp och inse vad jag går miste om när jag stressar så mycket. Det är jag nästan övertygad om. Jag hinner aldrig stanna upp och njuta av vad jag har, eller vad jag kan göra eller bara vara. Och varför hinner jag inte? För egentligen gör jag det, man behöver inte ta lång stund på sig för att sitta ner och ta det lugnt och meditera en stund eller köra några yoga-övningar. Jag måste bli bättre på det fram tills jul.. Eller åtminstone efter! ;) Det blir inga dumma nyårslöften för mig, bara så ni vet, Det är det dummaste man har kommit på tror jag. För det ENDA du verkligen inte följer, det är just ditt nyårslöfte. Av någon konstig anledning. Men det är precis samma sak med dem som tänker "NU ska jag sluta äta massa godis och annat!" Hur går det för dem i regel? Kasst. Vet ni varför? Vad gör man när man har tänkt så? Tänker på precis allt allt allt man helt plöstligt inte får stoppa i sig längre, istället för att gå runt som vanligt och inte ha några förbud för något, för som alla vet så lockar förbud ganska mycket ibland, och kanske för mycket till och med? Nej, bort med alla löften och förbud så ska det nog gå bra! Jag tycker alla ska leva som dem själva vill och mår bra av, vi har alldeles för mycket krav på oss nuförtiden. Släpp alla dumma krav och ta hand om er själva! Det ska jag försöka göra lite bättre nu, har varit alldeles superkass på det flera månader.. Knappt tränat, och det är något som jag älskar att göra! (Dock skyller jag en del på föreningen som inte har några pass kvar nästan, så det finns inte så många pass för en aktiv 20 åring att gå på och träna sin kropp fullt ut, utan fler pass åt dem äldre och färre åt mig.. buhu!).

Vet ni vad? Detta inlägget gav mig helt plötsligt massvis med inspiration! Tänk, det kan ju vara riktigt bra att blogga ibland, speciellt när man är som mig och bara svävar iväg låååångt bort och börjar diskutera saker med mig själv som förmodligen ingen orkar läsa :)

Förresten, måste tipsa er om en serie som gått på trean om ni inte missat den! Den heter Ondska och har tydligen gått på tv3 men jag har totalmissat den av någon skum anledning. Den handlar i vilket fall som helst om just ondska, om personer med psykiska funktionsnedsättningar som begått hemska brott. En av mina absoluta favorit-föreläsare och författare Sten Levander är med en del i serien och kommenterar och sådär, och jag tycker det är synd att han inte är med mer, för oj vad han ger mycket! Det är en psykiater för er som inte är kända med mitt ämne. Men jag tycker deffinitivt ni ska kolla på den om ni inte har något för er nästa gång ni sitter vid datorn, den ger mycket intressanta bilder! Det bästa med hela programmet är faktiskt att Hasse Aro nämner, gång på gång varje program att "Det är viktigt att berätta att det är ytterst få personer med psykiska störningar som begår brott överhuvudtaget. Dem är i regel helt ofarliga för omgivningen" Och dem orden kan inte sägas för ofta. Folk idag är livrädda för allt vad schizofreni och psykopati heter idag, men man måste se till individen, och det är nästan alltid dem som inte fått den hjälp dem sökt för som begår dessa hemska brott. Se och lär :)

Nu tänker jag avsluta mitt babbliga inlägg, och fortsätta kolla runt lite på nätet så jag håller mig vaken till senare. Jag är så sjukt pysselsugen nu, funderar på att börja smida lite på julkorten som ändå måste göras snart, och tiden finns inte riktigt till till en hel pysseldag framöver. Vi får väl se :)

Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0