Spännande, men nevöst!

Satt precis på min skolmejl och kollade och såg att vi nu kunde gå in och ta del av vår 8onde kurs som startar 31/8 2009. Tills dess har jag alltså sommarlov. Men, ser att det är nog en aning högre svårighetsgrad nu, eftersom vi går upp till B-nivå i kurserna, och jag ser på innehållet att det är väldigt mycket att göra och verkar en aning svårt alltså... Blir lite nervös! Men samtidigt så verkar kursen så himla spännande, tror jag kommer lära mig helt otroligt mycket på den kursen som håller på hela terminen ut. Vi kommer ha speciella föreläsningar om kroppskännedom och sånt, samt lära oss om farmakologi och mer psykiska sjukdomar som jag längtat så efter! Visste inte att vi skulle få läsa farmakologi, så blev väldigt glad när jag såg att vi kommer få lite av det vanligaste iallfall. Det höjer ribban för oss ännu mer ute i arbetslivet sedan. Härligt!  Kursen vi ska läsa heter Psykiatrisk omvårdnad och rehabilitering 15hp. Det är väldigt många böcker och tentor som ska göras i den kursen, tur att jag hade några av böckerna sedan innan! Kanske lika bra att sätta igång att läsa böckerna i Augusti, iallfall dem som ska vara till salstentan som är redan 28/9, har knappt en månad på oss... Puuh! Det kommer bli ett ännu tuffare år förmodligen, men oj vad kul det ska bli när man sedan blir klar! Jag längtar redan.... Har så många tankar och drömmar, och tänk, ju fler dagar som går, desto närmare kommer jag!
Jag vill, jag ska, jag kommer lyckas!


Nu ska jag diska och städa lite, sedan åker jag väl bort till pappa om ett tag och är där tills vi ska åka till Landvetter vid elva ikväll. Längtar ihjäl mig!

Love / Cissi

Kommentarer
Postat av: Therese

Jaa Herre, det kommer bli mycket tuffare! Men jisses va spännande! : )

2009-06-18 @ 23:26:47
URL: http://hanssontherese.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0