A new day, with rain..

MEN!, mina vänner, nu har SMHI skrivit på fem-dygnsprognosen att det ska bli 16 grader med strålande sol på måndag, och 17 grader med strålande sol på tisdag (Och resten av veckan är för tidigt för att få veta än, men det ser ju lovande ut!) så stå ut under helgen, sedan kan man ut och vara lycklig igen! Åh, vad underbart om det blir som dem säger. Men som jag sagt innan, de jag litar mest på när det gäller väder är SMHi. Det finns många tidningar som skriver helt konstigt, där det aldrig stämmer. Men men, nu är det bara att hålla tummar och tår :)

Mitt hår är jättemjukt och härligt idag efter min hårkur igår. Men, det behöver verkligen klippas egentligen, därför det ändå är lite risigt och tovigt i topparna.. Men jag vill verkligen spara ut mitt hår nu så det blir så långt och fint som jag hade förr, men om någon frisör läser detta, jag vet att topparna bara går av om man inte klipper sig och håret blir inte längre och finare för det.. Så får väl se till att försöka få en tid i Maj, eller rättare sagt, början av Juni då alla tar studenten och så så kommer man säkert inte få en tid i den perioden men så jag får klippt mig innan sommaren iallfall.
Blir så himla arg och irriterad på det jobbet kommunen ringde mig om att jag skulle få, på ett boende för psykiskt funktionshindrade, hon ringer aldrig upp igen!! Det var över en vecka sedan hon ringde och frågade om jag kunde jobba hela sommaren och jag sa ja, så sa hon att det var bra att hon skulle ringa enhetschefen på boendet så vi kunde träffas alla tre för att diskutera allt osv. Men ringer hon? Nej. Tror familjen Cissi och Rikard Larsson är inne i en rejäl otursperiod. Suck. Hoppas den går över väldigt fort säger jag bara. Vill ju ha en härlig och bra sommar, med pengar så man kan göra massa skoj och så. Nu var Rikard hos tandläkaren idag som han inte varit hos på flera år, och det var en del saker att fixa, såklart, så där kommer det gå på ett par tusen kr. Hur ska vi klara detta? Jag vet att vi gör det, men har lite pms idag och regnet får mig deprimerad och vill bara sjunka under jorden en stund.
Men, efter regn kommer solsken. Även för oss. Det kan bara ta ett tag ibland!

Idag blir det till att försöka traggla sig igenom ytterligare en bit i boken jag håller på med. Om 20 sidor har jag läst första kapitlet på 90-100 sidor drygt, och då är det bara 150 sidor kvar någonting efter det. Så nog ska jag ha lyckats läsa ut boken innan nästa torsdag! Men vill gärna läsa så mycket som möjligt nu så man snart kan börja med tentan som ska in 2 juni. Hade gärna velat ha den klar innan. Så man kan ta sommarlov lite tidigare! Det behöver jag känner jag. Varit mycket med allting nu det senaste.

Önskar vi kunde åkt med mamma och Mikael till Nerja 4 juni som sagt...

Det här ser man varje morgon när man sitter och äter frukost. Utsikten från vår balkong! Åhh... :(

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0