My passion.

Har jag någon gång nämnt att jag är helt förälskad i allt som har med indianer att göra? Jag är verkligen kär i indianer. Tycker dem är så fina, harmoniska människor och skulle verkligen vilja testa på att leva som en indian för en dag, eller kanske en vecka(?). Jag glömmer aldrig när vi var i Nerja, Spanien första gången. 2007 i Maj. Det finns massor av små söta roliga butiker där, men jag hittade min absoluta favorit väldigt fort. En indian-affär! Den är inte så stor, men full av massor av indian-prylar. Statyer, plancher, vykort smycken, drömfångare..  name it! Där har jag handlat en hel del plancher och vykort som jag har som tavlor i mitt/vårt kök. Har dock en stor fin planch som jag ännu inte satt upp då jag inte har en bra ram till den men det ska jag snart införskaffa för den ska upp!
Har tagit lite bilder på mina fina, underbara tavlor jag har i köket. Den ena är indianernas tio budord. Väldigt fina!


Ena väggen i "matsalsdelen" med en stor och två små tavlor.


Den ena lilla tavlan med indiantält och ett par ryttare.

Den andra lilla bilden på en ryttare, väldigt vacker tycker jag!

Tavlan med budorden på

Budorden så att ni kan läsa vad som står!

Väggen mitt emot diskbänken med tre små porträtt-tavlor

Närbild på första portättet

Närbild på andra porträttet.

Och en närbild på det tredje porträttet.

Vad tycker ni om alla mina tavlor? Tycker ni jag är knäpp som verkar helt besatt av indianer? Haha. Nejdå, så allvarligt är det inte! Tycker bara om att ha harmoni i mitt hem, och vad skapar harmoni om inte indianer? Om någon vet något bra ställe som säljer indian-prylar så säg gärna till! Vet ju som sagt inget direkt bra ställe här i Sverige, västra götaland som har någon bra affär. Jaja, nu måste jag fortsätta med maten! Blir färskpotatis (dock från Cypern) med panerade fiskfiléer och hollandaissås. Blir kanske poker här ikväll också fick jag höra av min kära vän Emma, men det har min sambo då inte sagt något om! Bara att han kanske skulle spela poker. Aja, ha en trevlig kväll så skriver jag kanske efter träningen!

Cya!

Kommentarer
Postat av: Jennie

väldigt fina tavlor och jag håller med, indianer är verkligen harmoni om något..



Måste säga att ni äter en av mina favorit maträtter idag då! Älska! =) haha!

2009-05-11 @ 20:10:42
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0