Puuh.

Nu är vi klara. För idag åtminstone. Vi fick inte med allt vårt skräp från förrådet, men fick slängt en hel del och ordnat där inne så nu står en del kartonger och lite annat skit som ska slängas i veckan. Så skönt när man får sånt gjort! Väntat på detta i princip sen jag flyttade in här. Haha. Det är väl inte Rikards starka sida att röja och städa och fixa. Så då får jag göra det istället! Hjälpt mamma och dem otroligt mycket med, nu har vi kört massvis med skräp från huset, och det känns kanonbra att dem/vi fått rensat så mycket, skönt när dem ska flytta sen framförallt. Glömde bara en sak som vi kom på när vi kört sista lasset, ett glasbord. Suck. Jaja, det får vi också ta i veckan när vi tar vårt sista. Det blir bra. Blir på så mycket fixar humör när jag gör sånt här, nu vill jag bara göra iordning massa här hemma som aldrig blir av för man varken har pengar eller speciellt mycket tid.. Men nu ska vi iallfall kolla upp ett ca pris på vad badrummet kommer att gå på, så vi kan göra det nu för det är ett måste. Tredje gången gillt brukar man väl säga? Hmm..
Ska iallfall byta de tre väggarna i dusch-utrymmet, antar att det är gamla gipsskivor nämligen, som man inte ens får sätta in i badrum längre. Så det är att bo i gamla lägenheter och hus.. Så byta dem väggarna till godkända väggar, och istället för tapet som det är nu så tänker vi sätta kakel. Dock blir det bara i duschutrymmet tillsvidare åtminstone, för vi har som sagt inte tid eller pengar till att göra hela nu. Men sålänge duschutrymmet blir färdigt så kommer det kännas bra sen! :) Golvet är ju nylagt så det får vara som det är, en grå badrumsmatta. Får se vad vi väljer för kakel.. Är inne på lite rektangulära som man har på bredden, för att få det att se större ut. Vitt kanske? Matt? Hm, ja vi får väl se i affären! :)

Nu ska jag vänta på att Annette ska ringa så ska vi ut till City gross i Kungälv och handla lite. Sedan behöver jag städa och fixa lite, sedan ska jag verkligen bara slappa och mysa ikväll. Det ska bli skönt! Imorgon blir det till att plugga lite på redovisningen så jag vet vad jag ska säga på måndag, sedan får vi se vad vi hittar på.

Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0