Regnbåge

Igår var vi ju som sagt och fiskade på premiären i Kroksjön. Det var helt sjukt vad folk fick fisk. Och yes, jag fick min första fisk för året, en fin regnbåge! Rikard drog upp tre stycken nästan direkt, varav vi släppte i den ena då den ändå var ganska liten så vi tyckte inte det var någon ide att ta upp den. Men tre stora (min var den största såklart!) fina regnbågar blev det så mamma kunde få en också som hon så gärna ville! Mums vad gott det ska bli! Men har lagt in dem i frysen nu så får vi se när vi ska tillaga god regnbåge :) För er som inte vet vad regnbåge är för fisk, så är det en form av lax, den är alltså rosa precis som laxen och supergod enligt mig!

Efter fisket åkte jag hem till pappa för Rikard åkte till Johan och skulle sova där inatt. Jag och pappa grillade och så låg jag och solade ryggen i trädgården ett par timmar. Färg fick jag, och blev lite små-bränd faktiskt fast har inte ont av det. Jättehärligt! Somnade där igårkväll också så sov hos pappa inatt och gick ut och la mig två timmar nu på förmiddagen. Så himla underbart väder vi har! Fast det ska tydligen bli lite sämre nu i veckan. Suck!

Ska snart börja göra mig iordning för att åka in till stan och möta upp Rikard, för vi ska till Daniel och Sanja och grilla idag. Ska bli himla trevligt. Får se vad tusan man ska ha på sig bara, för det är varmt nu på dagen, men på kvällen blir det ju fortfarande kyligt så man får ha något som är varken för varmt eller kallt. Hm, jaja, det löser sig! :)

Här kommer lite fina bilder på våra tre regnbågar vi tog med oss hem igår (den största är väl ca 50 cm lång så dem är rätt stora och mycket mat på!):





Cya!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0