Lycka som övergår i en suck..

Ja, så kändes det ungefär idag. För i förmiddags så åkte jag och Emelie in till stan för att shoppa lite för mina presentkort och umgås. Det var riktigt isigt ute, och jag valde att ta min vinterväst istället för min tjocka vinterjacka, eftersom man alltid blir jättevarm med den inne i stan. Idag ångrade jag mig, alltid väljer man bort den rätt tillfälle! Det slår verkligen ALDRIG fel! Det är lite konstigt tycker jag. Jaja, det slutade iallafall med att det började komma små, söta vita flingor när vi var påväg mot Jensens Böfhaus för att äta lunch. Väl där inne ser vi hur det börjar snöa mer och mer och mer.... Det fullkomligt öste ner ute! Jag bara satt och mös, och hoppades att det snöade minst lika mycket hemma, och att allt la sig. Men vem har sån tur? Inte jag iallafall. Det la sig inte på marken i stan, fast det gör det ju nästan aldrig, hur kallt det än är, men hemma brukar det ju alltid göra det. Här kom det knappt någon snö, och nu hela kvällen har det regnat, men det är på gränsen till snö för det är bara 2 grader ute, jävla väder!!! Om det var 2 grader kallare hade vi haft massvis med snö nu. Fan. Jag blir riktigt irriterad. Kan vi inte få en likadan snöstorm som var när vi var små? Jag önskar det just nu! :)

Fick faktiskt shoppat en del, och har kvar pengar på alla presentkort! Känns riktigt härligt. Jag handlade min efterlängtade pläd, som är sååååååå mjuk och sååååå varm och sååååå gosig att jag kommer fullkomligt bo i den! Vad kommer hända med min andra förra favoritpläd nu tro? Kommer förmodligen kasta över den på Rikard och tvinga honom använda den, för oanvänd får den inte bli! Den är ju också bara sååååå mjuk... Nu är jag väldigt nöjd iallfall, båda är bruna så dem matchar varandra, men den jag köpte idag är vit på ena sidan, där det är ett speciellt material (kommer visa en bild så ni ser vad jag menar). Sedan fick jag även köpt mig två stycken kuddar till soffan! Dem passar inte jättebra in i vår fula gamla sletna soffa dock, men eftersom vi får den vita nästa helg så gör det ingenting att det ser lite halv-fult ut för i den vita soffan kommer dem göra sig perfekt! Så är väldigt nöjd. Bild på dem får ni se när vi fått soffan!
Det blev även två stycken jättesöta jul-löpare! Så nu har jag inhandlat mina första julsaker för i år. Undra vart det kommer sluta...? :) Men dem var iallfall otroligt söta, och hade ju inga juldukar sen innan så det behövdes faktiskt införskaffas! Rikard såg sådär road ut när jag visade dem, men han sa åtminstone att dem var fina, och tror han menade det :)
Köpte även något jag letat efter länge, har hittat massa fina, men ingen som är billig, idag hittade jag en för endast 149:-!!! Jag slog till direkt. En svart ljuskrona att hänga ovanför bordet i köket. Det är ingen lampa i, utan bara plats för stearinljus. Det kommer bli jättefint tror jag. Och till jul kan man pynta upp den, självklart kan man pynta upp den även i vanliga sammanhang! :)
Det blev även inhandlat lite nödvändigheter till mig själv i form av två långa brottarlinnen, en rosa topp med tillhörande hipsters och en vit kajalpenna som jag länge velat ha men inte brytt mig om att köpa. Så jag är helnöjd med min shoppingdag, speciellt att jag inte bränt massa pengar egentligen, eftersom det bara är presentpengar som gått! Det känns underbart!

Slänger in lite bilder på några av sakerna, det är inga bilder jag tagit själv, utan försökte hitta på nätet då min kamera är urladdad så jag inte kan ta några kort just nu. Men här kommer några iallfall:


Den ena löparen


Den andra löparen (min är dock på vit bakgrund och inte röd som denna!)



Min underbara pläd! Vet inte om ni ser så bra, men nu förstår ni vad jag menar för vitt!

Det var allt jag hittade kort på, så ni får nöja er med det tillsvidare :)

Nu ska jag plocka undan lite disk och sedan göra mig iordning för att sova, ska upp tidigt imorgon och hjälpa mamma och dem att börja tapetsera och flytta ytterligare saker!

Sov gott!

Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0