Hösten är verkligen här på riktigt nu!

Ja, nu är det verkligen höst. Det är väldigt kallt både på morgonen och kvällen/natten, men även ganska kyligt på dagen, men det är ju så himla underbart väder så i solen blir det riktigt gott! Mamma berättade att dem fick skrapa rutorna härom morgonen, tänk vad fort det har blivit jättekallt! Och imorse så skulle jag köra Rikard till jobbet eftersom Robert var ledig, och när vi åkte vid sex-tiden så var det bara ynka tre grader ute... Brr! Men mys! Åh vad mysigt, löven på träden utanför vårt köksfönster är i alla fina färger som ni ser på löven i min bakgrund... Visst är det vackert? Jag är förälskad i höstar som är såhär, hoppar verkligen det fina, kyliga vädret håller i sig! :)

Jag gick och la mig
direkt när jag kom hem. Var väldigt seg, så somnade om till klockan var halv tio ungefär, låg och drog mig och gick upp vid tio för att gå ner till affären och köpa apelsiner b.la. Dem sitter jag och njuter av nu, gjorde färskpressad apelsinjuice, finns inte mycket som slår en sån C-vitamin-kick på morgonen! Åt havregrynsgröt med ett skivat päron från mammas trädgård och kanel på. Mums. Riktig höst-frukost blir det! Och har ätit gröt med hemma-plockade päron och kanel varje dag denna veckan, det är underbart när man har möjlighet till att göra det. Det är riktig lyx enligt mig. Andra kommer aldrig kunna tycka att havregrynsgröt är lyx, men med rätt tillbehör på så kan det verkligen bli lyx, och något riktigt nyttigt lyxigt, kan väl inte bli bättre?! :)

Just nu väntar jag på att Emma ska komma så fort hon är klar. Vi ska plugga lite tillsammans idag, eller rättare sagt, vi ska ju plugga på varsitt håll, men bredvid varandra :) Lite lättare att verkligen få något gjort när man inte sitter helt själv, så får hoppas vi lyckas sitta utan att prata om annat. Ska ta en löprunda vid tolv också, längtar verkligen jättemycket, och har gjort ända sedan imorse när jag insåg vilket underbart väder det kommer bli idag! Det ska bli riktigt härligt att springa i detta vädret, hoppas vi orkar springa långt!

Ska hämta Rikard sedan också. Vilken lyx han har ibland min kära sambo :) Det blir nog en mysig kväll idag med, Rikard enda lediga dag på veckan imorgon, så får väl försöka ha det mysigt och laga någon god mat idag och så. Det blir nog bra!

Jag mår iallafall ovanligt bra just för tillfället! Och det har med flera faktorer att göra. Men skönt känns det, och hoppas verkligen det kan hålla i sig. Det är så härligt att må riktigt bra, ända in i själen. Det borde man få lov att göra jämt tycker jag. (Fast man måste ju ha sämre perioder, för att kunna uppskatta dem bra, så är det ju bara).

Nej, nu är det slut på mitt filosofiska inlägg. Nu ska jag göra lite nytta och ta tag i disken strax tänkte jag, så det inte ser alldeles för jävligt ut när Emma kommer!



Ha en riktigt mysig höstdag!




Love/Cissi


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0