Seg söndagskväll.

Ja, nu sitter man här och gör inte speciellt mycket nytta. Och det har jag inte gjort alls idag. Sovit hur mycket som helst (men det behövdes antagligen efter denna fullspäckade vecka) och inte ätit något på hela dagen förutom en halv pizza förut. Oj, vad jag är duktig idag känner jag! Haha, fy. Ibland har man sämre dagar alltså, helt klart.

I fredags var vi på tjejmiddag hos min sötnos Carro som hade fyllt 20 år så vi skulle fira henne. Hon har det bara så mysigt hemma hos sig, hennes mamma är precis som jag, älskar mys och ljus så hela lägenheten är full av fina ljuslyktor och väldigt mysigt är det! :) Vi hade jättetrevligt. Carro hade gjort en god kyckling/pasta sallad och sedan marängswiss till efterrätt med jordgubbar och banan och massa gottigt. Sedan blev det en hel del chips-ätande, så man kände sig lagom mätt när man gick därifrån kan jag lova! Men det blev bara ett glas vin, vi var inte alls taggade för att festa mer än i början, men vi segade till oss rejält och kvällen blev inte speciellt sent, vilket var väldigt skönt i sig. För vi hade ju himla mysigt ändå :)

Igår blev det ju kräftskiva hos pappa. Det var också mycket trevligt! Vi åt kräftor och pappas hembadade vitlöksbröd med vitlökssmör på (undra vart jag fått mitt vitlöksberoende från? haha). Sedan grillade vi senare, god kycklingfilé med potatissallad. Sedan blev det en hel del vin och öl för allas del tills vi var lagom fulla allihop tror jag och satt och sjung karaoke i soffan och gjorde så hela grannskapet hörde oss förmodligen! Haha, men visst får man ha sånna dagar, där man inte tänker så mycket på allt runt omkring utan bara har kul med sina nära och kära. Ja, vi hade mycket trevligt och pappa följde mig hem vid tre tiden när dem andra rörde sig också. Jag somnade som en stock, och sov som sagt hur mycket som helst idag. Men det behövdes, för nu blir det hårda tag denna veckan, ska ner till Surte imorgon till Cattis och plugga hela dagen. Känns skönt att ha en klasskompis som bor så nära sig, så man kan plugga ihop, för då får man så mycket mer gjort och kan dessutom hjälpa varandra och så! Det är perfekt. Så jag hoppas vi får gjort en hel del imorgon, men Pernilla har ju varit så himla duktig att hon redan skrivit våra två patientfall vi ska ha till ena examinationsseminariet så vi kan börja kolla lite på dem och så. Tänk vilken tur man har att man hamnat med så bra klasskompisar! Högskolan är verkligen annorlunda till skillnad från gymnasiet, och åt det positiva hållet, helt klart! Dock är det ju mycket högre nivå, men det går bra det med. Man får lära sig kämpa lite extra, det är bara bra. :)

Nu ska jag kanske lägga mig och läsa lite i Män som hatar kvinnor och se om jag kan komma någon vart i boken. Har redan hunnit läsa 100 sidor under helgen så jag kommer nog ta mig igenom boken rätt snabbt, så jag kan se filmen sen och hoppas att den är lika bra som alla säger!

Nu hoppas jag hösten vill komma på riktigt, och då menar jag inte mer regn, utan lite kyla och fina färger!


Love / Cissi

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0