YES

Jag blev aldrig sjuk, peppar peppar! Visst är det underbart när man kan tänka bort dåliga saker, och det faktiskt fungerar? Jag blev piggare igår fram mot kvällen, så åkte iväg och tränade och det gick kanonbra förutom att man svettades som en gris... Men det gör man ju jämt på det passet! Alla ser ut som dem precis kommit ur duschen. Haha. Det är bra att få ut lite slaggprodukter och annan skit från kroppen! ;)

Idag har jag varit väldigt duktig. Fått bockat av en sak på min att-göra-lista ang. skolarbeten etc, så nu återstår det bara en hel del tenta-plugg torsdag-fredag som säkert ska gå bra.
Detta har jag att "se fram emot" gällande skolan:

15/9: Inlämning uppgift 1.1 i Kriminologin CHECK! SKICKADES IN REDAN IDAG!
22/9:
Inlämning av uppgift 1.2 i Kriminologin
25/9: Inlämning av uppgift 1.3 i Kriminologin + Tenta på kriminologiska teorier
28/9: Tenta i psykiatriska sjukdomar, behandling och farmakologi
29/9: Examinationsseminarium på terapiformer (dvs. redovisning på 1h för klassen)

SEN tror jag det blir lite lugnt ett tag efter det. Har inte hunnit tänka så mycket längre än det, för det är ganska mycker saker att tänka på på kort tid. Puuh... Jaja, det är bara att ta hårda tag och tänka positivt så löser sig allt tillslut. Vill jag klara det, så kan jag klara det, no problemo.

Idag blev det alltså ingen träning, hoppas på att det blir något imorgon, annars får jag åka upp till mamma i helgen och köra lite med vikter samt springa eller cykla, beroende på vädret. Jag kan inte fortsätta vara dålig och träna bara 2 ggr i veckan som det blev förra veckan, ajabaja! Det är inte bra. Nu får jag komma igång ordentligt, jag vill ju ha någon sorts träning nästan varje dag, då mår jag som bäst. Men det är inte alltid man hinner med allt... Tvätten har stått i flera dagar, likaså disk och annan städning.. Men jag vill gärna ge mig lite "egen tid" på kvällarna och ligga och läsa eller kolla på något bra på tv. Jag tycker att man inte behöver tänka så mycket på saker som inte är roliga jämt, utan tänka på sig själv att man gör det man vill göra, för just nu har jag inga barn eller djur att ta hand om, då kan jag tänka bara på mig själv. Det är precis det man ska göra sålänge man är ung och inte skaffat familj. Dock är jag ganska dålig på det, men försöker bättra mig och tänka om.
Och på tal om att tänka om, så fick jag höra av en kompis som hade pratat med en Buddhist som sa att svordomar inte är bra, att man använder det i brist på ord. Det stämmer nog, och jag måste jobba med det jättemycket, för kan svära en hel del. MEN svär inte på långa vägar så mycket som jag gjorde förr, så lite bättring är det ju ändå. Plus att en annan buddhist sa något som jag tyckte lät väldigt bra som jag ska tänka på oftare framöver:
Tänk enbart på nuet. Lev i nuet. För just nu, i denna stund (när jag sitter här och skriver, dricker iskallt vatten och mår bra) är allt bra. Tänk inte tillbaka, och tänk inte framåt. Tänk NU för då är allt bra, och då kommer allt alltid att vara bra!
(Jag är inte världsbäst på att formulera det där på ett lika bra sätt, men hoppas ni förstår tänket iallafall?)

Nu ska jag kolla vad som kommer på tv ikväll, jag missade första Idol-avsnittet igår eftersom jag tränade, och tror att det ska komma idag med så får kika och se, annars lägger jag mig och läser min nya cosmo och hoppas på lite kul läsning!

Love/Cissi



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0