Ovant, så ovant!

Igår gjorde jag något jag aldrig gjort tidigare. Färgade håret brunt. Jag har varit blond hela mitt liv, men nu är jag inte det längre. Visserligen är inte färgen mörkbrun, men den är MÖRK om man jämför, enligt mig.. Det är så sjukt ovant, man går förbi en spegel och får titta upp flera gånger, hm, är det där verkligen jag? Är det verkligen snyggt på mig? Jag kan inte bestämma mig, men det är väl för det är ovant. Om ett par dagar så kommer det nog kännas mycket bättre. :) Ska dessutom till frisören klockan 9 sen och justera lite med färgen, håret blev nämligen väldigt rött i hårbotten och det var ju inte så vi ville ha det. Så hon ska fixa det lovade hon, gulliga Sandra!

Idag ska jag åka upp till Dalsland, närmare bestämt Mellerud. Där ska jag vara för att fira världens bästa farmor som fyller 80 år! Vi ska fira henne imorgon, men vi åker upp idag för att hjälpa till och förbereda samt för att få träffa dem lite extra! :) Jag har även fixat så en av mina två kusiner jag aldrig träffat kommer, ska bli så spännande att träffa henne! Och farmor kommer bli helt paff då hon inte träffat henne på säkert 20 år. Tänk vad jag kan ibland :) Men vill ju att farmor ska få den bästa dagen, och då får man ligga i! Det har vi även gjort med bildspelet vi gjort, många timmar har gått åt, men oj vad fint det blev.. Tror många kommer fälla en tår eller två, vi blir iallafall tårögda när vi ser på det. Härlig musik i bakgrunden och bilder genom hela farmors liv, med alla barn, barnbarn, barnbarnsbarn och annan släkt. Vi har även fixat en tavla till henne, jag rotade sist vi var där efter ett kort, och hittade världens finaste på deras gamla hus i ett vackert vinterlandskap. Det förstorade vi upp och ramade in. Det ser ut som ett köpt kort på ett vackert hus. Hon kommer nog bli lite paff då också. Jag tycker om att ge bort och göra saker det ligger tanke bakom. Inte bara köpa något för att ge bort det, utan för att jag har tänkt och funderat ut vad som skulle kunna ge personen minnen. Jag hoppas verkligen hon blir glad! Men det tror jag allt att hon blir. Söta lilla farmor!

Nu ska jag väl försöka vakna till liv, är vaken såhär tidigt för körde R och hans bror till jobbet sex imorse. Ingen idé att lägga mig när jag kom hem, eftersom jag ska vara i Kungälv klockan 9. Vi hörs väl efter helgen antar jag! Hoppas ni får en dunderbra helg!

Här är en gammal bild på min farmor, och jag skrattar lika mycket varje gång jag ser den för min kära far är en KOPIA av farmor.


Kommentarer
Postat av: Åsa

Hej Cissi! Hoppas ni får ett riktigt trevligt 80-års kalas. En helt annan fråga...Jag o du vann en middag för två via Stinas Blogg, tävlingsansvariga var Eniro. Ville bara veta om du fått ngt från dem ännu...? Det var lixom rätt länge sen men jag har inte hört ngt ifrån dem.....



Trevlig Helg!

Mvh Åsa

2010-08-27 @ 13:03:51
Postat av: Erik :D

http://www.nattstad.se/eliasson3

2010-08-29 @ 10:42:34
URL: http://nattstad.se/eliasson3
Postat av: Jennie

det ska bli såååå spännande att se din lilla förvandling ;) tror verkligen det är skitsnyggt!!! :)



förresten! Det blir inget kalas på lördag den 4 som jag sa till rikard. För släkten kunde inte.. så det blir den 11 istället. Men ni får gärna komma hit på lördag när jag fyller år ändå på lite fika :) monika och lasse ska nämligen hit då också..hehe

2010-08-29 @ 14:20:52
URL: http://uniqueangel.blogg.se/
Postat av: Cissi

Hej Åsa! Hoppas du ser att jag svarat här, finns ju ingen adress till dig!

jag har inte hört något alls, fick inget mail från Stina heller, och när jag mailat henne har jag inte fått svar... Har du fått mail av henne? Det verkar som det var bluff den där tävlingen, blev jätteledsen när jag insåg att jag säkert inte kommer få priset. Vet inte om man ska höra av sig till eniro då som priset skulle komma från?

2010-08-30 @ 08:30:28
URL: http://smileatlife.blogg.se/
Postat av: Åsa

Hej! Jag skrev min mailadress i E-postadress fältet, men det kanske inte syntes? När jag skrev att jag inte hört ngt från dem så menade jag att jag inte sett till ngt pris ännu. Men bara nån dag efter att våra namn publicerades på Stinas blogg så fick jag ett mail från Eniro där de ville att jag skulle skicka min adress så de kunde skicka mig priset. Jag mailade dem o väntade o väntade....Efter nån vecka så mailade jag dem igen o hörde efter vad det satt i, men då var kontaktpersonen på semester. När hon var åter kontaktade jag henne igen, då sa hon att de som skulle vidarebefodra priset till mig var på semester men skulle komma åter på måndagen. Det var två veckor sedan o jag har ännu inte hört ngt. Ville kolla med dig innan jag återigen hör av mig till Eniro...Har du ngn mailadress så kan jag vidarebefodra min korrespondens med dem plus att du får deras mailadress....Min mail är [email protected] Klart vi ska ha vårat pris!! Fattas bara...Jag kommer att mailbomba dem tills de blir så less mig ; )

2010-08-30 @ 16:55:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0