Time for pumpkins!

Godkväll! Usch vilken lat dag det känns som att jag haft idag. Fast har dock fått måla dörrkarmen en gång, denna färgen tar hundra år på sig att torka så andra målningen får bli imorgon. Det blir skillnad, det kan jag lova. Den "vackra" färgen som var innan skulle nog vara vit, men den var GUL. Inte speciellt vackert med andra ord. Jag kan se förvandlingen extra mycket då dörrkarmen i köket har samma färg, så den ska målas den också! Usch, att vi stått ut att leva i denna miljö såpass länge är ganska faschinerande faktiskt. Jag har livnärt mig på fina assecoarer och så istället tror jag. Blundat för att tapeterna nästan ramlat ner av sig själva och att färgerna inte ser ut som de en gång gjorde.. Men nu blir det ändring på det, det vill jag lova! :-)

Nu är jag bra sugen på att börja höst-dekorera lite.. Och i år vill jag ta hem massa pumpor! Har aldrig dekorerat med pumpor hemma förut, när vi var yngre gjorde vi stora pumpa-lyktor till halloween, och jag älskade det! I år ska jag verkligen försöka ta mig råd att köpa hem fina pumpor och göra mysiga ljusfat, välkomnande ljuslyktor och annat man kan hitta på... Tänkte slänga in lite inspirationsbilder till er, som iallafall gör mig sugen på att dekorera och inreda för hösten! :-)







Vet ni vad det bästa av allt är? Man behöver inte slänga pumpa-köttet och kärnorna, utan baka en riktigt god amerikansk pumpkin-pie istället, det är sååååå gott! (Påminner om mjuk pepparkaka för den som inte smakat) och kärnorna är ju hur nyttiga som helst och det har jag på min gröt på morgonen. Yummie!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0