Jag är frälst...

Förväntansfulla går vi sakta, lite nervösa in i den lugna miljön. Vi möts direkt av leende personal och vänliga människor. Allt går fort, vi hittar vårt rum som är perfekt mysigt, två stora, vita badrockar på sängen och vi byter om till badkläder direkt. På med badrocken och precis utanför vårt rum ligger SPA-avdelningen. Ni vet, det där man längtat efter och tror man nästan ska bli besviken på på grund av sina höga förväntningar. De höga förväntningarna överträffas. Rejält. Det är stora fönster från golv till tak, utsikten är inget mindre än en stor fjord med salt härligt vatten. Det finns uteterasser med solstolar och en liten bar. Rakt fram är en stor pool med fågelkvitter i bakgrunden. Den är normaltempererad. På sidorna är små-pooler, som är lite varmare och strax över 30+ och heter olika och ser olika ut. Vi blir som små barn på julafton, vill testa alla på en gång, testar djävulsgrytan som är 42+ och härligt svart och röd med röda lampor i taket. Vi går vidare till Himmels poolen som har massa vackra färger, vitt och vatten som droppar bland ljusdioderna i taket. Sedan har vi den poolen man knappt vill stoppa ner tårna i (men som vi ändå doppade oss i och friskade upp oss rejält!), nämligen Is-poolen. Den är precis som den låter, det sticker på kroppen när du känner med tårna. Men det friskar upp hela kroppen, man känner sig piggare. och precis bredvid ligger en av tre bastur, med panoramautsikt över havet. Nu går vi vidare mot min favorit, men först Blom-poolen. Där inne är det lagom mörkt, en stor lampa i golvet under vattnet, och härlig blomdoft. Vi njöt en stund här inne tills jag hörde att ljuden var getingar och flugor som surrade, precis som det ska göra i en trädgård. Det är ju inte mina favoritljud direkt så här inne spenderade vi nog minst tid. Men poolen bredvid var min favorit, helt klart. Där bosatte vi oss mest tror jag. Skogs-poolen. Det var så härligt grönt, vackra gröna lampor, en doft som inte går att beskriva i ord (de hade dofter för att göra upplevelsen komplett) och härligt ljud från knakande grenar och mossiga stigar. Snacka om att lunget infann sig direkt.

Efter flera timmar i SPA-avdelningen bestämde vi oss för att duscha, göra oss iordning och spela lite mini-golf innan middagen. Mini-golfen behöver vi inte prata om, jag förlorade stort och R vann överlägset. men vi hade kul ändå och det var skönt med lite frisk luft innan maten. Väl vid hovmästaren frågade han oss om vi ville ha vår 3-rätters supé eller sitta ute och äta grillbuffé på terassen där ett live-band skulle spela lite skön musik. Självklart valde vi grillbuffé och vi åt tills vi inte ens ville se åt mat längre. Det var så underbart gott! Med havet precis utanför, skön musik, glada, lugna människor, allt var i harmoni med varandra. Vi blev så trötta att vi gick till rummet och det tog faktiskt inte lång tid innan vi somnade.

Halv nio imorse ringde klockan och vi gick upp och packade. Gick bort och åt av den goda frukostbuffén (som givetvis innehöll allt du kan tänka dig) för att sedan checka ut, ställa väskorna i bagage-rummet och sedan in på SPA-avdelningen och njuta ett par timmar innan vår behandling skulle äga rum. Riktigt förväntansfulla gick vi ner till behandlingsavdelningen där det var ännu fridfullare, och vi möts av en snäll tjej som gjort iordning fotbad åt oss som vi får sitta i tills hon är klar med förberedelserna för vår behandling. Jag började med floating, som är lika spännande som det låter. Man blir invirad i en madrass ungefär, och nersänkt i vatten så man ligger helt avslappnad och flyter i vattnet. Sedan sätts lampor på där man är nersänkt som ger en ljusterapi. Röda färger som ska göra en piggare och blå-gröna färger som ska lugna. Kroppen tar åt sig av de färger den behöver, och snacka om avkoppling på en helt sjuk nivå! Samtidigt låg R och fick massage med varma lavastenar och efter 30 minuter byttes vi åt. Massagen var också utöver det vanliga. Stenarna var riktigt varma, men dem var så lena så det var helt underbart. Dessa 30 minuter gick fortare än jag någonsin kunde tro, kändes som 5 minuter max. Men efteråt var vi båda i en helt ny värld, vi mådde så bra, och vi insåg att detta var absolut inte sista gången vi tog en SPA-weekend. Nu kommer jag må bra länge på det här, det känner jag på mig. Lugnet finns hos mig, jag har stressat ur hela kroppen och snart drar träningen igång. Jag är som en ny människa, likaså R. Detta ska vi försöka göra iallafall en gång i halvåret. Hit vill jag deffinitivt åka på vintern med ett vackert snö-landskap utanför. Jag är SPA-frälst!


Stolarna var underbara. Här satt vi mycket och kopplade av, läste lite och tittade ut...


Öppna eldar mellan restaurang-delarna. Helt fantastisk myskänsla!


Den stora centrala poolen i SPA-avdelningen. Längst fram är det en öppen eld (inglasad) som gör känslan perfekt.


Kommentarer
Postat av: Jennie

Låter jättehärligt! :)

2010-08-13 @ 19:11:52
URL: http://uniqueangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0